logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۳۷۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره امور عشایر استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا مطرح کرد:

تولید ۲۰۰ تن گوشت توسط عشایر استان زنجان

تولید-۲۰۰-تن-گوشت-توسط-عشایر-استان-زنجان-
رئیس اداره امور عشایر استان زنجان گفت: سالانه از کشتار ۱۰ هزار راس دام در حدود ۲۰۰ تن گوشت در سطح استان توسط عشایر تولید می‌شود.

محمدرضا امین‌ارفع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در سطح استان ۶۶۵ خانوار با جمعیت حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در حال فعالیت و تولید هستند، گفت: ۳ کانون قشلاق وجود دارد که عشایر در حال جابه‌جایی بین این سه منطقه هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه سالانه از کشتار ۱۰ هزار راس دام در حدود ۲۰۰ تن گوشت در سطح استان توسط عشایر تولید می‌شود؛ افزود: تولید جانبی همچون شیر و سایر فراورده‌ها لبنی ۸۵۰ تن، پنیر ۱۲۰ تن، ماست ۱۶۰ تن و کره تولیدی نیز ۱۰۵ تن است.

امین‌ارفع با اشاره به اینکه در سال گذشته قیمت دام عشایر پایین و در حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان بود، گفت: قیمت دام به حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

رئیس اداره امور عشایر استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بهبود یافته است، تصریح کرد: امسال وضعیت بازار دام نسبت به گذشته بهبود یافته است و سطح تولید به نسبت بالا است.

وی با اشاره به اینکه شغل عشایر در سال‌های خشکسالی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و سرانه درآمدی عشایر پایین می‌آید، تصریح کرد: نیاز است که درآمدهای دیگری تعریف شود که سازمان در این خصوص مطالعاتی انجام داده است.

امین‌ارفع خاطرنشان کرد: علاوه بر دامپروری، طرح توسعه صنایع دستی عشایر، طرح توسعه کشت گیاهان دارویی و طرح توسعه گردشگری عشایر در دستور کار این سازمان قرار دارد که کارهای خوبی انجام شده و باید پیگیری‌ها انجام شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر