logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۶۶۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
پژوهشگر تاریخ:

تاثیرگذارترین ابتکارات امام خمینی(ره) اعلام جهانی روز قدس بود

تاثیرگذارترین-ابتکارات-امام-خمینی(ره)-اعلام-جهانی-روز-قدس-بود
پژوهشگر تاریخ و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از فاصله کوتاه پیروزی انقلاب اسلامی؛ اعلام جهانی روز قدس در یک شرایط استثنایی انجام شد و از تاثیرگذارترین افتخارات امام خمینی(ره) اعلام جهانی روز قدس بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حشمت‌اله قنبری امروز در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در زنجان اظهار کرد: بعد از فاصله کوتاه پیروزی انقلاب اسلامی؛ اعلام جهانی روز قدس در یک شرایط استثنایی انجام شد و از تاثیر گذارترین افتخارات امام راحل اعلام جهانی روز قدس بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در روزگاری که بعد از  چهار جنگ مهم بین دولت‌های مسلمان و جریان تبهکار یهود انجام شد فرعون مصر در یک طرح خائنانه رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت شناخت چرا که جهان در آستانه یک فرآیند جدیدی قرار گرفته بود.

پژوهشگر تاریخ و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اگرچه حسب ظاهر کشور‌های عربی مصر را تحریم کرده و از اتحادیه اخراج کردند اما تجربه تاریخی نشان می‌دهد که همه طرح‌هایی که توسط سران کشور‌های عرب و کشور‌های اسلامی ارائه شد همه با قید به رسمیت شناختن اشغالگران یهود بود.

وی گفت: ابتکار امام راحل عملا خط خیانت را افشا کرد و جریان فلسطین را از یک موضوع محدود ملی عربی تبدیل به یک موضوع با هویت اصیل اسلامی و انسانی شد و از همان روز نظام سلطه نهضت و انقلاب اسلامی را خطری بزرگ برای حیات خود دید.

قنبری عنوان کرد: برای اثر بخشی بزرگ و شگفت انگیز، اشغال فلسطین و ماجرای قدس شریف هرگز به این معنا نبود که جمعیتی با مذهب و اعتقادی از اقصی نقاط جمع شوند و بر پایه مبانی اعتقادی‌شان یک دولت و ملتی را بوجود آورند و در گذر زمان بتوانند با مردمان جهان معاصر خود زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

پژوهشگر تاریخ و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اساس تفکر یهود ساخته یک خرافات است گفت: ماجرای یهود با جعل و تحریف و دستبرد به کتاب حضرت موسی(ع) است که در بند‌های این کتاب یک افسانه ساز تقلبی برای عده‌ای ساخته شده که بعد‌ها در گذر تاریخ خودشان را تنها اولاد آدم می‌شناختند.

وی با بیان اینکه جریانی که از ویژگی‌های ممتاز آن شرک؛ کفر؛ پیامبر کشی؛ مبارزه و قتل عام زنان و کودکان بود افزود: کسانی که می‌گویند یهودیان پیروان حضرت موسی(ع) هستند؛ سخت در اشتباه‌اند.

قنبری ادامه داد: یهود یک خرافه است علی‌رغم اینکه حضرت موسی(ع) برای نجات بنی‌اسرائیل مبعوث شد اما برای یک لحظه یک قدم برای یاری او برداشته نشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر