logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۶۵۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
گزارش؛

۱۲ فروردین سند افتخار تاریخ ایران اسلامی است

۱۲-فروردین-سند-افتخار-تاریخ-ایران-اسلامی-است
۱۲ فروردین سرآغاز حاکمیت مردم سالاری دینی و سند افتخار در ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ۱۲ فروردین سال ۵۸ یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است و رقم زننده این ماندگاری ملت ایران بودند، ملتی که بعد از پشت سرگذاشتن دوران خفقان پای صندوق‌های رای آمده و با رای خود برگ زرینی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت کردند.

بیشتر بخوانید

با رای اکثریت قاطع مردم، مبارزه ملت ایران با رژیم ستمشاهی به بار نشست و نظام سیاسی کشور پس از سالیان سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

تا قبل از این تاریخ مردم نقشی در انتخابات نداشتند و اگر هم بصورت نمایشی پای صندوق رای دعوت می‌شدند اما در نهایت فرد مورد نظر شاهنشاهی و دربار انتخاب می‌شد بنابراین مردم مترسکی بیش نبودند و هرگز در انتخاب آزاد نبوده و حق انتخاب آزاد نداشتند.

اما بعد از همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به دستور امام راحل جایگاه فراموش و نابود شده ملت ایران احیا شد و مردم تصمیم گیرنده نهایی شدند. 

۱۲ فرودین اراده ملت ایران بر سرنوشت خود تثبیت شد

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه روز ۱۲ فرودین ماه که روز همه پرسی جمهوری اسلامی است در این روز فرخنده ۹۸درصد مردم کشور به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند گفت: ۱۲ فرودین ماه یک نقطه عطفی در تاریخ کشورمان و نظام دارد.

وی گفت: اگر تاریخ کشورمان ایران را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که مردم با جان و دل در سال ۵۸ به نظام جمهوری اسلامی رای دادند و از دوره هخامنشیان، دوره ساسانیان تا دوران قاجاریه همه اشراف بر کشور حاکم بودند و خود اربابان و شاهان برای کشور تصمیم می‌گرفتند و نظر مردم ارجعیت نداشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان عنوان کرد: روز ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ برگ تاریخ کشورمان برگشت و حاکمیت از حاکمان جدا شد و رای مردم هویت پیدا کرد و حضرت امام(ره) انتخاب را برعهده مردم گذاشتند که در حد یک کلمه بیان شود که آیا نظام جمهوری اسلامی راخواهان هستند یا خیر؟ که ۹۸درصد مردم آگاه به این نظام رای آری دادند و نظام نوپای جمهوری اسلامی شروع به رشد و نمو کرد.

حجت‌الاسلام بیگدلی افزود: حاکمیت مردم همان آرای مردم بود و در ۴۵ سالی که از عمر باشکوه انقلاب افتخارآمیز جمهوری اسلامی می‌گذرد قریب به ۴۲ انتخابات در کشور تشکیل شد و این مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

وی گفت: در روز ۱۲ فروردین‌ماه سال ۵۸ نظام جمهوری اسلامی نظام با مشارکت و رفراندوم مردمی معنا گرفت و این همه پرسی به جامعه سمت و سوی خاص داد چرا که مشارکت مردم در امور مختلف جامعه امری مهم و حیاتی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان عنوان کرد: در انتخابات ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ رای و مشارکت مردم رنگ گرفت چرا که در واقعیت نیز صاحب اصلی انقلاب مردم هستند و برای پابرجا ماندن آن نیز شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی ابراز کرد: در همه‌پرسی انجام شده در سال ۵۸ مردم ایران نشان دادند که برای سرنوشت و مدیریت کشور خود تصمیم می‌گیرند و در طول ۴۵ سالی که از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی می‌گذرد انقلاب اسلامی هنوز استمرار دارد.

وی گفت: مردم همیشه در صحنه انقلاب در تمام عصرها و اتفاقات مهم در کشور اعم از انتخابات، جنگ ۸ سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و هجمه‌های ویروسی کرونا حضور موفقی در صحنه داشتند و این تلفیق شدن حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت را می‌رساند که امری مهم در جامعه و نظام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان عنوان کرد: تلفیق حاکمیت با مردم و بالعكس امری مهم در نظام جمهوری اسلامی است و مردم نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و مردم سالاری دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.

رای مردم در جمهوری اسلامی تعیین کننده بوده است

پرویز خالقی، فرماندار زنجان نیز با بیان اینکه مردم ایران در روزهای دهم و یازدهم فروردین ماه برای تعیین نوع حاکمیت پای صندوق‌های رای آمدند و به شکل قاطع 98 درصد به "جمهوری اسلامی" آری گفتند، افزود: همه مردم با گرایش‌های مختلف یکپارچه به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند، آن روز تا ابد در تاریخ کشورمان ثبت شد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه مردم زنجان نقش پررنگی را در انقلاب داشتند و پا به پای مردم دیگر استان‌ها در تمام تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت می‌کردند، گفت: در همه پرسی که برای نوع حاکمیت برگزار شد رای ملت زنجان بیشتر از میانگین کشوری بود و بیش از 99 درصد به جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی با اشاره به اینکه رای مردم در جمهوری اسلامی تعیین کننده بوده است و در طول چهار دهه گذشته همین ملت ایران با رای‌های خود سرنوشت کشور را تعیین کرده‌اند، عنوان کرد: جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی نظام اسلامی ما است و دشمنان همواره در این سال‌ها تلاش کرده است که بین این دو رکن و مردم فاصله ایجاد کند ولی به لطف خدا و تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم، دشمنان در اهداف شوم خود شکست خورده‌اند.

۱۲ فروردین روز تولد مشارکت سیاسی در ایران

حجت‌الاسلام وهاب صبحی ایالویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۱۲ فروردین روز سرنوشت‌ساز ملت ایران بود که در این روز ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

وی افزود: این روز یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، که در آن با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزا و ۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان مطرح کرد: در این روز ملت ایران با رأی ۹۸/۲ درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و جمهوری اسلامی مستقر شد.

وی ابراز کرد: این اتفاق پس از آنکه قرن‌ها تئوری جدایی دین از سیاست و نظام‌های حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می‌شد به وقوع پیوست.

حجت‌الاسلام صبحی بیان کرد: در ۱۲ فروردین سال ۵۸ نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین و آموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است گفت: این نظام که تلاش می‌کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام، الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان تصریح کرد: بر این اساس نیازهای مادی و معنوی انسان توئمان فراهم شد و از نظام جمهوری به عنوان «حکومت مردم بر مردم» تعبیر می‌شود.

وی ابراز کرد: «جمهوریت» در نظام حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است‌، به طوری که مردم با حضور در صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش، خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.

حجت‌الاسلام صبحی افزود: معنی لغوی «جمهوریت» یعنی حکومت برخواسته از مردم و یا همان دموکراسی، گرچه مورد اتفاق اغلب تحلیل‌گران،سیاستمداران و حاکمان سیاسی است.

وی مطرح کرد: نظام‌های حکومتی در معنی اصطلاحی این واژه دچار اختلاف نظر هستند و از آن برداشت‌های متفاوتی دارند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: در زمان تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی نظام طاغوت شاهنشاهی «جمهوری دموکراتیک»، «جمهوری»، «حکومت اسلامی» و... از جمله نظام‌هایی بود که مطرح شد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از همان ابتدا تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند، به طوری که بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تأکید کردند.

حجت‌الاسلام صبحی عنوان کرد: این تأکید نیز بر اساس خواست مردم در دوران مبارزات ضد ستم شاهی بود که در شعار آن‌ها موج می‌زد و مردم در همه تظاهرات‌ها یکپارچه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می‌کشیدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر