logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۶۳۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول اجرای طرح نفس در استان زنجان گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

تولد 388 نوزاد با اجرای طرح نفس در استان زنجان

تولد-388-نوزاد-با-اجرای-طرح-نفس-در-استان-زنجان-
مسئول طرح نفس در استان زنجان با بیان اینکه طرح نفس از جمله طرح‌های مهم برای افزایش جمعیت در جامعه محسوب می‌شود گفت: ۳۸۸ نوزاد متولد شده حاصل طرح نفس در استان زنجان تا پایان بهمن‌ماه گزارش شده است.

مشهود تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نفس در سطح استان تا پایان بهمن ماه 1402 تعداد ۹۲۸ مادر باردار در طرح نفس شناسایی شده و مشاوره رایگان برای آنها انجام شده است گفت: از این میان ۳۸۸ نوزاد از طرح نفس در استان زنجان متولد شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طرح نفس برای جلوگیری از سقط جنین‌های سالم و افزایش جمعیت در جامعه انجام شده‌ و در استان زنجان با موفقیت روبرو بوده است و به همت بسیج جامعه پزشکی و با همکاری ماماها و پزشکان متخصص زنان در استان زنجان اجرا می‌شود.

مسئول اجرای طرح نفس در استان زنجان عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح نفس در استان اقدامات متعدد در پایگاه‌های مشاوره برای مادران باردار و دارای جنین سالم انجام شده تا مادران باردار با جنین سالم از سقط ممانعت به عمل آید.

تقی‌لو افزود: بیماری‌های عفونی، مصرف دخانیات، موادمخدر یا نوشیدنی‌های الکلی، مصرف برخی داروها، چاقی و وزن زیاد و آزمایش‌های غربالگری تشخیصی تهاجمی خطر سقط خودبه‌خود جنین را افزایش می‌دهد.

وی گفت: طرح نفس از جمله طرح‌های مهم برای افزایش جمعیت در جامعه محسوب می‌شود و متأسفانه آنچه غم‌انگیزتر بوده آمار بالای سقط‌‌‌‌های جنایی است که به این بحران دامن‌ زده است.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ ]
جالب بود
فرم ارسال نظر