logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۵۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر:

45 نوزاد در قالب طرح نفس در ابهر متولد شدند

45-نوزاد-در-قالب-طرح-نفس-در-ابهر-متولد-شدند
کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر با اشاره به اجرای طرح نفس در شهرستان ابهر گفت: 45 نوزاد در قالب طرح نفس در ابهر متولد شدند.

فاطمه نقدلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان این‌که مقام معظم رهبری تأکیدات ویژه‌ای بر افزایش جمعیت و امیدآفرینی در جامعه داشته‌ و دارند، گفت: متأسفانه امروزه برخی افراد، راهی را می‌روند که دیگران برای ما طراحی کرده‌اند و آن مسیر هم، طرز فکر، فرهنگ و خانواده ما را نشانه گرفته بنابراین، مهم‌ترین ابزار مقابله با این جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان، اجرای صحیح فرامین مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اجرای طرح نفس در شهرستان ابهر، گفت: در این طرح باید تمامی سازمان‌ها و نهادها از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط وارد شوند و در افزایش جمعیت و فرزندآوری وظایف خود را به درستی انجام دهند. با وجود اینکه هنوز در ابتدای اجرای این طرح هستیم ولی سم پاشی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها در فضای مجازی توسط دشمنان شروع شده است.

نقدلو خاطرنشان کرد: از سال گذشته و با اجرای طرح نفس، ۴۵ نفر به جمعیت شهرستان ابهر اضافه شد و بنابراین این طرح می‌تواند در صورت اجرای درست و همکاری مؤثر سایر نهادها در افزایش جمعیت و فرزندآوری، از طرح‌های مؤثر باشد.

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر گفت: از ابتدای اجرای طرح نفس ۱۲۷ مادر باردار شناسایی و مشاوره شده‌اند که از این تعداد ۱۲۶ مورد منصرف و بارداری ادامه داشته و تاکنون ۴۵ نوزاد متولد شده نفس داشتیم و ۳۰ نفر از مادران از حمایت‌های اقتصادی خیرین برخوردار شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه طرح نجات فرزندان سقط که به اختصار نفس نامیده می‌شود، گفت: این طرح مبتنی بر ارائه مشاوره به زوجینی است که به دلایل مختلفی قصد ختم بارداری و سقط جنین را دارند، در این طرح تلاش می‌شود که با ارائه مشاوره‌های صحیح و متناسب، زوجین از اقدام به سقط جنین منصرف شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر