logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۶۳۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر خبر داد:

معدو‎م‌سازی ۱۱۴۱ کیلوگرم فرآورده خامی غیرقابل مصرف در ابهر

معدو‎م‌سازی-۱۱۴۱-کیلوگرم-فرآورده-خامی-غیرقابل-مصرف-در-ابهر
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته به مناسبت ایام نوروز و ماه رمضان از مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کشتارگاه دام، هزار و ۱۴۱ کیلوگرم فرآورده خامی غیرقابل مصرف در ابهر کشف و معدوم شد.

عبداله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه فعالیت گروه‌های نظارتی و بازرسی دامپزشکی از ۲۰ اسفند ماه جاری آغاز شده است، افزود: فعالیت‌ها و نظارت‌های این گروه‌ها تا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برای دامپزشکی ۵۶۰ فعالیت پیش‌بینی شده که از این تعداد سه مأموریت اصلی وجود دارد که نخستین مأموریت شامل تأمین بهداشت و سلامت دام با اقداماتی در قالب پیشگیری بیماری‌های مشترک و دامی، مراقبت، درمان، واکسیناسیون و ریشه‌کنی بیماری‌هاست تا به طرح صیانت از سرمایه‌های دامی کشور برسیم.

بیگدلی با بیان اینکه ۱۶۱ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه مواد خام دامی، شرکت‌ها و کشتارگاه دام صورت گرفته است، گفت: طی این بازرسی‌ها ۹ واحد صنفی غیربهداشتی و متخلف شناسایی شده که یک مورد به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع داده شد و هزار و ۱۴۱ کیلوگرم فرآورده خام غیرقابل از این واحدها کشف و معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر افزود: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی طیور خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص، مراتب را به منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی شهرستان ابهر گزارش کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر