logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۶۳۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

امام حسن(ع) صاحب دریای کرامت و پرچمدار ولایت بود

امام-حسن(ع)-صاحب-دریای-کرامت-و-پرچمدار-ولایت-بود-
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان بیان اینکه امام حسن(ع) دومین امام شیعیان و صاحب فضیلت‌های اخلاقی بی‌شمار است گفت: دومین امام شیعیان اصاحب دریای کرامت و پرچمدار ولایت است.

حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) امام دوم شیعیان و دومین پرچمدار ولایت است که با صفات برجسته مانند بخشنده و نیکوکار حتی با دشمنان خود معروف است گفت: این امام بزرگوار حامی ایتام بودند و بخشندگی ایشان بی‌حد و مرز بود و تمام دارایی خود را در راه خدا برای نيازمندان خرج کردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از دیگر خصوصیات شاخص اخلاقی این امام بزگوار تواضع، فروتنی، خداترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان است و امام حسن(ع) صاحب دریای کرامت و پرچمدار ولایت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: در یکی از خطبه‌های شعبانیه که مختص ماه رمضان است سفارش به حمایت از ایتام شده و این امر یک مسئله مهم در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: ایتام در جامعه نیازمند توجه و حمایت هستند زمانی که پیامبر اکرم(ص) در مسجد مشغول خواندن نماز بودند فرمودند؛ ایتام را دریابید و با آنها مانند فرزندان رفتار کنید و حضرت علی(ع) در وصیت خود به حمایت از ایتام تاکید فراوان کرده است.

وی عنوان کرد: در جامعه بر همگان لازم و ضروری است که حمایت از ایتام به جد انجام شود و اگر این وظیفه به درستی انجام نگیرد تبعات زیادی در بر خواهد داشت و فرد به سمت بزهکاری پیش می‌رود. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: بعد از شهادت حضرت علی(ع) یتیمان شهر متوجه شدند که شخصی که شبانه بر آنها آذوقه می‌آوردند امیرالمومنین علی(ع) بود و این توجه حضرت علی(ع) به ایتام را می‌رساند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر