logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۶۳۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ماهنشان:

مادران ماهنشانی دارای 3 فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند

مادران-ماهنشانی-دارای-3-فرزند-به-صورت-رایگان-بیمه-می‌شوند
مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ماهنشان با بیان اینکه مادران دارای 3 فرزند یا بیشتر به صورت رایگان بیمه می‌شوند گفت: این طرح در رابطه با طرح جوانی جمعیت تنظیم شده و اجرا می‌شود.

فتاح رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مادران دارای سه فرزند یا بیشتر به صورت رایگان بیمه می‌شوند افزود: این طرح ویژه مادرانی که فرزند آخر آنان از سال ۱۳۹۶ به بعد باشد، را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: حق بیمه این مادران را دولت به صورت کامل پرداخت می‌کند و اگر بعد از بیمه شدن فرزندی به دنیا بیاورند به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای آنان افزوده می‌شود.

رحمانی بیان در ادامه ابراز کرد: بیش از ۲ هزار نفر عضو بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ماهنشان هستند و بیش از 100 نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: میزان بیمه شدگان برای مردان بیش از ۶۱ درصد است و بانوان نیز سهمی ۳۸ درصدی از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را دارند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ماهنشان گفت: برای دریافت مستمری از کار افتادگی باید تایید کمسیون پزشکی مبنی بر ۶۶ درصد از کار افتادگی باشد.

وی تاکید کرد: مستمری بازنشستگی یا سالمندی با داشتن ۶۵ سال سن تمام و حداقل ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌تواند مستمری دریافت کند.

رحمانی اظهار کرد: مستمری بازماندگان چه ناشی از کار و ...  یا بیماری باید حداقل یک سال سابقه و ۹۰ روز سابقه طی یک سال قبل از تاریخ فوت باشد.

وی در ادامه گفت: مشمولین بیمه شامل ساکنین روستا، کشاورزان غیر ساکن در روستا، ساکنین مناطق عشایری و رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر هستند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ماهنشان تاکید کرد: علاوه بر موارد فوق، داشتن حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال سن برای مردان و بانوان، عدم عضویت در سایر بیمه‌ها و تابعیت جمهوری اسلامی از شرایط عضویت در این بیمه است.

وی با بیان اینکه پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت انجام می‌شود گفت: دریافت مستمری از کار افتادگی، مستمری بازماندگان فوت و مستمری بازنشستگی و نقل و انتقال سوابق بیمه کمک هزینه کفن و دفن از مزایای این صندوق بیمه است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر