logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۶۲۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر:

سخاوت بی‌بدلیل حضرت خدیجه(س) سبب استمرار دین اسلام شد

سخاوت-بی‌بدلیل-حضرت-خدیجه(س)-سبب-استمرار-دین-اسلام-شد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر گفت: حضرت خدیجه(س) و ابوطالب در برابر هجوم ناملایمات بر پیامبر اکرم(ص)، سدى بلند و مستحکم بودند، اسلام رهین اخلاق پیامبر(ص) شمشیر على(ع) و اموال خدیجه است.

حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت حضرت خدیجه(س) بانوى فداکار و همسر بى‌نهایت مهربان حضرت رسول در روز دهم و در سن ۶۵ سالگى از دنیا رفت و پیامبر او را با دست مبارک خویش در حجون مکه قبرستان ابوطالب به خاک سپرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه حزن درگذشت حضرت خدیجه(س) پیامبر را بسیار محزون ساخت، گفت: پیامبر سال وفات حضرت خدیجه(س) را عام‌الحزن، سال اندوه نامید، حضرت خدیجه (س) همسر بى‌همتاى پیامبر بانویى که از ثروت او اسالم رونق پیدا کرد و پشت پیامبر راست شد را باید سال وفاتش را عام‌الحزن نامید.

حجت‌الاسلام شاهسوندی تصریح کرد: مصیبت پیامبر(ص) بعد از وفات حضرت خدیجه(س) شدت گرفت زیرا که پیامبر مادر شایسته دخترش زهراى مرضیه را از دست داده و یارى همچون او را هرگز به دست نخواهد آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر گفت: حضرت خدیجه(س) هرچه داشت در راه پیشرفت و موقعیت پیغمبر اسلام(ص) انفاق کرد، او تمام اموال خویش را به پیامبر(ص) بخشید و در راه نشر اسلام به مصرف رساند.

وی افزود: ابن‌اسحاق جمله‌اى در شأن حضرت خدیجه(س) دارد که گویای همکارى و صداقت او در پیشبرد اسلام است، او مى‌گوید: حضرت خدیجه (س) یاور صادق و باوفایى براى پیامبر (ص) بود و مصیبت‌ها در پى رحلت حضرت خدیجه (س) و ابوطالب بر پیامبر(ص) سرازیر شد، گویا این دو در برابر هجوم ناملایمات بر پیامبر اکرم (ص)، سدى بلند و مستحکم بودند، این جمله معروف که اسلام رهین اخلاق پیامبر (ص) شمشیر على(ع) و اموال خدیجه است که از نهایت‌ همکارى و صداقت خدیجه پرده برمى‌دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) از بزرگترین بانوان اسلام به شمار مى‌رود، گفت: او اولین زنى بود که مسلمان شد چنان که على‌بن‌ابیطالب(ع) اولین مردى بود که گفت: ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت حضرت خدیجه(س) بانوى فداکار و همسر بى‌نهایت مهربان حضرت رسول در روز دهم و در سن ۶۵ سالگى از دنیا رفت و پیامبر او را با دست مبارک خویش در حجون مکه قبرستان ابوطالب به خاک

سپرد.

وی با بیان اینکه حزن وفات حضرت خدیجه (س) پیامبر را بسیار محزون ساخت، گفت: پیامبر سال درگذشت حضرت خدیجه (س) را عام‌الحزن، سال اندوه نامید، حضرت خدیجه (س) همسر بى‌همتاى پیامبر بانویى که از ثروت او اسالم رونق پیدا کرد و پشت پیامبر راست شد را باید سال درگذشتش را عام‌الحزن نامید.

حجت‌الاسلام شاهسوندی تصریح کرد: مصیبت پیامبر (ص) بعد از وفات حضرت خدیجه (س) شدت گرفت زیرا که پیامبر مادر شایسته دخترش زهراى مرضیه را از دست داده و یارى همچون او را هرگز به دست نخواهد آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر گفت: حضرت خدیجه (س) هرچه داشت در راه پیشرفت و موقعیت پیغمبر اسلام (ص) انفاق کرد، او تمام اموال خویش را به پیامبر (ص) بخشید و در راه نشر اسلام به مصرف رساند.

وی افزود: ابن‌اسحاق جمله‌اى در شأن حضرت خدیجه (س) دارد که گویای همکارى و صداقت او در پیشبرد اسلام است، او مى‌گوید: حضرت خدیجه (س) یاور صادق و باوفایى براى پیامبر (ص) بود و مصیبت‌ها در پى رحلت حضرت خدیجه (س) و ابوطالب بر پیامبر (ص) سرازیر شد، گویا این دو در برابر هجوم ناملایمات بر پیامبر اکرم (ص)، سدى بلند و مستحکم بودند، این جمله معروف که اسلام رهین اخلاق پیامبر (ص) شمشیر على (ع) و اموال خدیجه است  که از نهایت‌ همکارى و صداقت خدیجه پرده برمى‌دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) از بزرگترین بانوان اسلام به شمار مى‌رود، گفت: او اولین زنى بود که مسلمان شد چنان که على‌بن‌ابیطالب (ع) اولین مردى بود که اسلام آورد، اولین زنى که نماز خواند، حضرت خدیجه (س) بود.

حجت‌الاسلام شاهسوندی بیان داشت: او انسانى روشن‌بین و دوراندیش، باگذشت، علاقه‌مند به معنویات، وزین و باوقار ، معتقد به حق و حقیقت و متمایل به اخبار آسمانى بود، همین شرافت براى او بس که همسر رسول خدا (ص) بود و گسترش اسلام به کمک مال و ثروت او تحقق پیدا کرد، حضرت خدیجه (س) از کتب آسمانى آگاهى داشت و علاوه بر کثرت اموال و املاک، او را ملکه بطحاء مى‌گفتند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) از نظر عقل و زیرکى نیز برترى فوق‌العاده‌اى داشت و مهمتر اینکه حتى قبل از اسلام وى را طاهره، مبارکه و سیده زنان مى‌خواندند، جالب این است که او از کسانى بود که انتظار ظهور پیامبر اکرم (ص) مى‌کشید و همیشه از ورقه‌بن‌نوفل و دیگر علما جویاى نشانه‌هاى نبوت مى‌شد.

حجت‌الاسلام شاهسوندی با اشاره به دیگر خصوصیت حضرت خدیجه (س)، گفت: ایشان داراى شم اقتصادى و روح بازرگانى بود و آوازه شهرتش در این امر به شام هم رسیده بود، البته سجایاى اخلاقى حضرت خدیجه چنان زیاد است که قلم از بیان آن ناتوان است، چه مى‌توان گفت در شأن کسى که مایه آرامش و تسلاى خاطر رسول خدا (ص) بود. براى او بس که همسر رسول خدا (ص) بود و گسترش اسلام به کمک مال و ثروت او تحقق پیدا کرد، حضرت خدیجه (س) از کتب آسمانى آگاهى داشت و علاوه بر کثرت اموال و املاک، او را ملکه بطحاء مى‌گفتند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) از نظر عقل و زیرکى نیز برترى فوق‌العاده‌اى داشت و مهمتر اینکه حتى قبل ازاسلام وى را طاهره، مبارکه و سیده زنان مى‌خواندند، جالب این است که او از کسانى بود که انتظار ظهور پیامبر اکرم (ص) مى‌کشید و همیشه از ورقه‌بن‌نوفل و دیگر علما جویاى نشانه‌هاى نبوت مى‌شد.

حجت‌الاسلام شاهسوندی با اشاره به دیگر خصوصیت حضرت خدیجه (س)، گفت: ایشان داراى شم اقتصادى و روح بازرگانى بود و آوازه شهرتش در این امر به شام هم رسیده بود، البته سجایاى اخلاقى حضرت خدیجه چنان زیاد است که قلم از بیان آن ناتوان است، چه مى‌توان گفت در شأن کسى که مایه آرامش و تسلاى خاطر رسول خدا (ص) بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر