logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۶۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

حضرت خدیجه کبری(س) در موفقیت پیامبر اکرم(ص) نقش بی‌بدیلی داشت

حضرت-خدیجه-کبری(س)-در-موفقیت-پیامبر-اکرم(ص)-نقش-بی‌بدیلی-داشت
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه خدیجه کبری(س) مهمترین حامی پیامبر(ص) بود، گفت: نقش حضرت خدیجه کبری(س) در موفقیت پیامبر نقش بسیار بی‌بدیل است.

حجت الاسلام عنایت الله شامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به رحلت حضرت خدیجه کبری(س)، اظهار کرد: حضرت خدیجه کبری(س) قبل از آنکه با پیامبر(ص) آشنا شود به عنوان یک زن نمونه و زنی که دارای مدیریت کلان اقتصادی است در شبه جزیره عربستان معروف بود.

وی با بیان اینکه خدیجه کبری(س) یک زن دارای ثروت و مال تجاری بود و افرادی به عنوان برده برای او کار می‌کردند، ابراز کرد: در آن زمان خدیجه کبری (س) یکی از زنان مطرح جزیره عربستان بود و در بین اعراب مردان زیادی برای ازدواج با ایشان ابراز علاقه می‌کردند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان زنجان با بیان اینکه زمانی که از خدیجه کبری(س) پیامبر(ص) را شناخت و با ایشان آشنا شد دلباخته پیامبر(ص) شد، تصریح کرد: خدیجه کبری(س) به پیامبر می فرماید: که این خانه خانه توست و من نیز کنیز و فرمانبردار تو هستم.

خدیجه کبری(س) مهم ترین حامی پیامبر(ص)

وی با بیان اینکه خدیجه کبری (س) تمامی دارایی و ثروتش را به پای پیامبر ریخت، عنوان کرد: عشق پیامبر به حضرت خدیجه(س) و عشق حضرت خدیجه(س) به پیامبر(ص) عشق زمینی نبود و اگر این عشق زمینی بود در سخت‌ترین شرایط ممکن بود در این عشق لغزش ایجاد شود.

حجت الاسلام شامی با بیان اینکه تنها کسی که عاشقانه جانا و مالا در درون و بیرون خانه از پیامبر دفاع می‌کرد حضرت خدیجه کبری(س) بود، ادامه داد: پیامبر(ص) بعد از ازدواج با خدیجه از آن جامعه فاسد دوری جست و پیامبر(ص) در کوه ها به تفکر و تأمل می پرداخت و تنها کسی که در آن شرایط سخت به پیامبر(ص) آب و غذا می‌رساند حضرت خدیجه کبری(س) بود.

وی با بیان اینکه زمانی که حضرت خدیجه کبری(س) احساس می‌کند که مرگ به سوی او می آید از پیامبر می خواهد که او را با لباس خود کفن کند و در قبر قرار دهد، افزود: راز دلدادگی حضرت خدیجه کبری(س) به پیامبر معنویت پیامبر و بعد الهی پیامبر بود.

حضرت خدیجه(س) اولین کسی است که پیامبر مسئله بعثت را با او در میان می گذارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان زنجان با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) اولین کسی است که پیامبر(ص) مسئله بعثت را با او در میان می گذارد، ابراز کرد: خدیجه کبری(س) در این راستا می فرماید: ای پیامبر خدا(ص) من سالها بود که منتظر این حادثه آسمانی در زندگی تو بودم که این نشان از معرفت این بانوی عظیم است.

وی با بیان اینکه در زمانی که حضرت خدیجه کبری(س) را در قید حیات بودند پیامبر ازدواج مجدد نداشتند، تصریح کرد: ازدواج های پیامبر(ص) بعد از وفات حضرت خدیجه کبری (س) است و هر زمانی نام حضرت خدیجه (س) بر زبان‌ها می‌آمد چشمان پیامبر(ص) پر از اشک می‌شد.

حضرت خدیجه (س) زمانی از پیامبر(ص) دفاع می کرد که همه ایشان فراری بودند

حجت الاسلام شامی با اشاره به حسادت یکی از همسران پیامبر به حضرت خدیجه(س) و بیان این که پیامبر خدا خدیجه پیرزنی بود که در زندگی شما آمد و رفت، افزود: پیامبر(ص) در جواب می‌فرمایند: هیچ کسی نمی‌تواند جای خدیجه را برای من پر کند چرا که ایشان زمانی به من روی آوردند که همه از من گریزان بودند و زمانی از من دفاع می کرند که همه از من فراری بودند.

خداوند بر حضرت خدیجه(س) سلام فرستاده است

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت خدیجه کبری(س) یک شخصیت بی نظیر و بی‌بدیل است، عنوان کرد: من به این نتیجه میرسم که ما به این اندازه که به حضرت زهرا(س) عشق می‌ورزیم شخصیت حضرت خدیجه(س) از حضرت زهرا(س) نیز بالاتر است چرا که حضرت زهرا(س) در دامن حضرت خدیجه(س) و پیامبر (ص) بزرگ شدند اما حضرت خدیجه(س) در زمانی رشد پیدا کردند و زندگی کردند که جامعه در جهل و ناآگاهی و بت پرستی و فساد اجتماعی بود و ایشان در این زمان خود را به این درجات رساندند که وقتی جبرئیل بر پیامبر(ص) وارد می‌شد می‌فرمود: خداوند بر خدیجه(س) سلام فرستاده است و این مرتبه بسیار بزرگی است.

نقش حضرت خدیجه کبری(س) در موفقیت پیامبر نقش بسیار بی‌بدیل است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه ما در مجالس و محافل در خصوص شخصیت حضرت خدیجه کبری (س) که نقش بسیار بی بدیل و بی نظیری در رشد و بالندگی اسلام داشته اند توجه کرده ایم، ادامه داد: نقش حضرت خدیجه کبری(س) در بعد مسائل اقتصادی موفقیت پیامبر(ص) نقش بسیار بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه در مدینه همه به پیامبر(ص) احترام می‌گذاشتند و هیچ گونه بی احترامی به پیامبر(ص) نمی شد، افزود: تنها کسی که قلب پیامبر(ص) را بعد از توهین ها وتمسخر ها از طرف جاهلان در مکه التیام می بخشید حضرت خدیجه کبری(س) بودند.

سال وفات حضرت خدیجه (س) به عام الحزن معروف شد

حجت الاسلام شامی با بیان اینکه آن سالی که حضرت خدیجه کبری (س) در آن سال وفات کردند به نام عام الحزن یعنی سال غم و اندوه نامیدند، عنوان کرد: در آن سال غم حزن در چهره پیامبر(ص) دیده می‌شد چرا که پیامبر(ص) در آن سال بهترین حامی خود را از دست داده بود.

وی با بیان اینکه محققین و پژوهشگران باید راجع به شخصیت حضرت خدیجه (س) بیشتر کار کند، افزود: متاسفانه ما کمتر می بینیم که در محافل و مجالس از شخصیت حضرت خدیجه کبری (س) صحبت شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) تمام هست و نیست زندگی خود را به پای پیامبر(ص) ریخت، ابراز کرد: حضرت خدیجه کبری (س) در شعب ابی طالب سه سال در کنار پیامبر فقر و گرسنگی را تحمل کرد و همین سه سال فقر و گرسنگی باعث شد که این بانوی بزرگوار از پای بیفتد در سال دهم بعثت ایشان رحلت کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر