logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۶۲۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا

حضرت خدیجه(س) نقش کلیدی در انقلاب نبوی داشت

حضرت-خدیجه(س)-نقش-کلیدی-در-انقلاب-نبوی-داشت
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) تمام دارایی و ثروت خویش را در اختیار پیامبر اکرم(ص) قرار داد گفت: حضرت خدیجه(س) نقش کلیدی در انقلاب نبوی داشت.

حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در سال‏‌های آغازین دعوت پیامبر اکرم‌(ص) به دین مبین اسلام حضرت خدیجه(س) در این عرصه فعال بودند گفت: حضرت خدیجه(س) بهترین همسر برای پيامبر اکرم(ص) و مادری نمونه برای حضرت زهرا(س) بودند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در خصوص ام المؤمنین حضرت خدیجه(س) باید گفت که دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات این بانوی فداکار و با ایمان است ایشان پیامبر اکرم(ص) را در شرایط سخت همراهی نموده و یار و یاور حضرت محمد(ص) بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: زمانی که پیامبر اکرم(ص) مشکلاتی برای هدایت جامعه بشری داشتند حضرت خدیجه(س) ایشان را همراهی کردند و در آن برهه زمانی خویشان پیامبر اکرم(ص) ایشان را ترک کردند و آن حضرت را تنها گذاشتند.

حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) حامی پیامیر اکرم(ص) بودند در حدیثی داریم زمانی که پیامبر اکرم(ص) به پیامبری مبعوث شدند اولین زنی که بر حضرت محمد(ص) ایمان آورد حضرت خدیجه(س) بودند.

وی گفت: حضرت خدیجه(س) با قاطعیت تمام بر فرستاده خدا پیامبر اکرم (ص) رو کرد و با حقانیت تمام فرستاده خدا و کتاب آسمانی را باور داشت که نشان دهنده معرفت ایشان به حضرت محمد(ص) است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) تمام ثروت خود را در اختیار پیامبر اکرم(ص) قرار داد تا در راه اسلام خرج کنند ایشان نه تنها همسری مهربان بلکه مادری رئوف برای حضرت فاطمه زهرا(س) بودند.

حجت‌الاسلام محدر گفت: باید در نظر داشت که سه موضوع باعث بقای دین اسلام در آن زمان شد اول خوش اخلاقی، حسن و خلق پیامبر اکرم(ص) دوم قدرت شمشیر حضرت علی(ع) و سوم ثروت حضرت خدیجه(س) است که همه را در راه اسلام تقدیم پیامبر خوبی‌ها کرد.

وی گفت:حضرت خدیجه(س) بهترین الگو برای زنان در جامعه است زنان و مردان در زندگی برای رشد و ترقی باید کمک و یاری رسان هم در امورات مختلف باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: اگر در خانواده‌ای هر کس مسیر خود را طی کند آن زندگی به سرانجام نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: زندگی زمانی معنی پیدا می‌کند که اهل خانواده در کنار هم سعی و تلاش داشته باشند و ارزش‌های اسلامی را برای فرزندان بازگو کنند و در تربیت آنها جدی وارد شوند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳ ]
مفید بود دستتون درد نکنه دختر من دانش آموزه و تو مدرسه متاسفانه درباره این موضوعات چیزی مطرح نمیشه دستتون درد نکنه
فرم ارسال نظر