logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۶۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل ورزش جوانان استان زنجان:

بازی‌های بومی محلی در استان زنجان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد

بازی‌های-بومی-محلی-در-استان-زنجان-مورد-توجه-ویژه-قرار-می‌گیرد
مدیر‌کل ورزش جوانان استان زنجان با بیان اینکه بازی‌های بومی محلی را باید پرورش دهیم گفت: یکی از هدف گذاری‌هایی که در سال جاری و سال آینده نسبت به آن باید توجه شود بازی‌های بومی محلی است.

رضا بازرگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بازی‌های بومی محلی را باید پرورش دهیم گفت: یکی از هدف گذاری‌هایی که در سال جاری و سال آینده نسبت به آن باید توجه شود بازی‌های بومی محلی است که بخشی از آن در پایان سال نیز اجرا شد.

بیشتر بخوانید

 

وی افزود: سال گذشته به همت برخی ارگان‌ها در مناطق حاشیه‌ نشین و کم برخوردار استان زنجان بازی‌های بومی محلی برگزار شد که در کوی وحدت و کوی فلسطین و مناطقی که از لحاظ امکانات در سطح پایینی قرار داشتند انجام گرفت.

 

مدیر‌کل ورزش جوانان استان زنجان با اشاره به رویداد «دختران آفتاب ایران» عنوان کرد: مسئولان اجرایی در مناطق روستایی و مدارس دخترانه شبانه روزی چند موضوع را همزمان پیگیرند که شامل اجرای ورزش‌های بومی محلی و ایجاد فعالیت‌های بدنی برای دختران است.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که مشکل سواد حرکتی داریم و جامعه نیز به دنبال فعالیت‌های ورزشی و بدنی نیست در حال ترویج فرهنگ اجرای ورزش های بومی محلی هستیم.

 

بازرگان به اعتباراتی که در سال جاری در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفت اظهار کرد: سازمان امور اجتماعی به منظور اجرای ورزش‌های بومی محلی مبلغی را در اختیار ورزش و جوانان استان قرار دادند که بخاطر شرایط اقلیمی امکان برگزاری این ورزش‌ها در استان نبود.

 

وی ادامه داد: اکنون همه برنامه ریزی‌ها اتفاق افتاده است و منتظر شرایط آب و هوایی مناسب برای اجرای این برنامه‌های شاد و مفرح در استان هستیم.

 

مدیر‌کل ورزش جوانان استان زنجان با بیان اینکه مسئولان برای اجرای بازی‌های بومی محلی در استان و روستاها حضور خواهند داشت تاکید کرد: سال‌های گذشته نیز برنامه‌هایی در قالب جشنواره‌ در روستاها برگزار می‌شد به‌ عنوان نمونه در روستای سهرورد در  زمان برداشت گردو جشنواره‌ای برگزار می‌شود که در کنار آن بازی‌های بومی محلی نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ]
عالی
فرم ارسال نظر