logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۹۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان:

بزرگترین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان زنجان برگزار می‌شود

بزرگترین-جشنواره-بازی‌های-بومی-و-محلی-استان-زنجان-برگزار-می‌شود
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان از بزرگترین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره از ۸ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز در روستای قره اوغلانلو زنجانرود برگزار خواهد شد.

مهدی باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی و مسابقه شتر‌دوانی با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و اقتصادی مناطق روستایی و عشایری استان زنجان و نیز معرفی بازی‌های بومی و سنتی استان در روستای زیبای قره اوغلانلو بخش زنجانرود برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره که با حضور اغلب روستائیان و عشایر بخش زنجانرود و با استقبال گسترده هم استانی‌ها برگزار می‌شود، روستائیان علاوه بر به نمایش گذاشتن بازی‌های مختلف، تولیدات و محصولات خود را در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان گفت: علاوه بر این، عشایر قره اوغلانلو نیز با برپایی سیاه‌چادر و با پخت نان محلی، چای کوهی آش محلی از حاضران در این جشنواره پذیرایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره از ۸ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز در روستای قره اوغلانلو و با همکاری بخشداری زنجانرود، اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان و بسیج  برپا خواهد شد و مردم می‌توانند با حضور در این روستا، علاوه بر شرکت در بازی‌های مختلف و تماشای مسابقه شتر دوانی از فضای طبیعی و نمایشگاه محصولات روستاییان استفاده کنند. این روستا در 85 کیلومتری جاده قدیم زنجان –تبریز واقع شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر