logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۶۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان مطرح کرد:

نقطه‌زنی کاهش آسیب‌های اجتماعی در زنجان

نقطه‌زنی-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی-در-زنجان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نقطه‌زنی را دنبال می‌کنیم، گفت: کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی باید پویاتر به مسائل و آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابوالفضل رفیعی امروز در جلسه شورای اجتماعی استان، اظهار داشت: برای پویایی ساختار کارگروه اجتماعی باید تغییراتی در این کارگروه‌ها انجام می‌گرفت که متناسب با نیاز روز بود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اهمیت این کارگروه اذعان کرد: کارگروه اجتماعی، سلامت و بانوان یکی از کارگروه‌های اساسی است که وارد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای تصویب نهایی طرح‌ها و تخصیص اعتبار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه موضوعاتی به فراخور اقتضائات در کارگروه‌ها بررسی می‌شود، تصریح کرد: اما از کمیته‌ها پیشنهاد و دستور کار چندانی ارائه نمی‌شود.

وی تاکید کرد: کارگروه‌ها باید هدفمندتر پیش‌رود تا دستگاه تخصصی مسائل را برای طرح در کارگروه، تصویب و انتقال به شورای برنامه‌ریزی مطرح کند.

رفیعی اذعان کرد: این طرح‌ها باید متناسب با نیاز‌های روز جامعه با دربرگیری بالا موضوعاتی همچون بحث سلامت، خانواده، اموربانوان و آسیب اجتماعی و موضوعات دیگر مورد بررسی قرار گیرد، تا بتوان راهکاری توسط همه دستگاه‌هایی که حول یک پروژه کار می‌کنند را داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید به اینکه کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی باید پویاتر عمل کند، گفت: سه موضوع در استان اولویت بوده و باید به آن ویژه‌تر در کارگروه‌ها پرداخته شود.

رفیعی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی نیاز به ورود جدی دارد، بیان کرد: بسیاری از نظام مسائل پیش‌بینی شده در سال گذشته دارای نسخه بود و در سطح استان آسیب‌شناسی شد.

وی با بیان اینکه اعتیاد جزو مسائل مهم در استان است، اذعان کرد: بحث طلاق، خودکشی، قتل، نزاع و خشونت نیز جزو مسائل مهم و دغدغه‌ها است که باید ریشه‌یابی و راهکاریابی شود. 

وی بیان کرد: برای کاهش آسیب‌ها نقطه‌زنی را پیگیری می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه موضوع خانواده از مباحث مهم دیگر است، ادامه داد: باید در کمیته‌ها به مباحث خانواده و فرهنگی توجه ویژه شود.

وی افزود: با این وجود چالش جمعیت نیز مهم است و هر اقدامی که بتوان برای بهبود شرایط خانواده، جمعیت، ازدواج انجام داد را پیگیری می‌کنیم، با این وجود هرچند آمارها چندان بد نیستند اما نباید خوشنود به این آمارها بود.

وی در بخشی دیگر در خصوص اعتبارات در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: اعتباراتی برای دستگاه‌های متولی در نظر گرفته شد، طبیعتا سازمان‌هایی که نتوانستند جذب کنند دارای محدودیت هزینه هستند.

رفیعی در ادامه با بیان اینکه موضوعات فرهنگی مهم است اما موضوعات اقتصادی و معیشتی فوریت مسئله را می‌طلبد، گفت: با این حال موضوع فرهنگی نیز جزو زیرساخت‌ها است و باید در این راستا کمک شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در بخشی دیگر با اشاره به بحث‌های اجتماعی و متکدیان یادآور شد: شهرداری در این راستا کمک کننده بوده اما می‌طلبد در کنار شهرداری سایر دستگاه‌ها همچون انتظامی، بهزیستی و مراجع قضایی با جدیت ورود یابند.

 ضریب نفوذ ۹۳ درصدی کالا برگ الکترونیک

طیب جعفری، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۱ قلم کالای اساسی در سبد کالا برگ الکترونیک قرار گرفت، گفت: در این طرح ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی در نظر گرفته شد و از ۱۷ بهمن این خرید انجام می‌شد.

وی افزود: خوشبختانه این طرح عملکرد خوبی داشت و میانگین به میزان ۸۳ درصد در سبد خانوارها نفوذ یافت.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به ضریب نفوذ ۹۳ درصدی کالا برگ در استان، تصریح کرد: زنجان جزو ۵ استان برتر در ارائه خدمات به ۷ دهک تحت پوشش بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر