logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۶۱۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

گروه‌های برگزیده جشنواره سرود به مرحله کشوری راه یافتند

گروه‌های-برگزیده-جشنواره-سرود-به-مرحله-کشوری-راه-یافتند
کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه جشنواره سرود در استان زنجان برگزار شد گفت: گروه‌های برگزیده این جشنواره به مرحله کشوری راه یافتند.

عزیزه ریحانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه جشنواره سرود از 25 تا 26 بهمن ماه 1402 برگزار شد گفت: همچنین علاوه اینکه این فراخوان ویژه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود از عموم مردم برای شرکت در این مسابقات دعوت به عمل آمده بود که خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: در جشنواره سرود شاهد استقبال بی‌نظیری از کودکان و نوجوانان بودیم. 880 نفر شرکت کننده داشتیم که از این تعداد 60 اثر موفق به راه‌یابی مرحله استانی شدند.  

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان عنوان کرد: جشنواره سرود برگزار شد و دو گروه برگزیده شدند که یکی در بخش آزاد و دیگری در بخش کانون، که به مسابقات کشوری دعوت شدند و مرحله کشوری در سال 1403 خواهد بود که امیدواریم استان زنجان هم جزو این برگزیدگان باشد.  

وی با اشاره به جشنواره‌های نمایشی که از تابستان سال جاری آغاز شده است اظهار کرد: بیشترین زمان اوقات و فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان است که به عنوان یک فرصت مناسب و طلایی شمرده شده و این نفرات علاقه بسیار زیادی به هنر نشان می‌دهند.  

ریحانی با اشاره به انجمن‌های هنری که در کانون برگزار می‌شود افزود: در این انجمن‎‌ها گروه‌هایی تشکیل شده است که فعالیت‌های هنری شکل می‌گیرد که شامل برنامه‌های قصه گویی، نمایش عروسکی، عکاسی و سرود است. در حوزه عکاسی نیز بیشترین موفقیت را در استان زنجان از آن خود کرده‌ایم.  

وی تاکید کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها اتفاقات خیلی خوبی رخ می‌دهد که باعث تعامل بیشتر و شناسایی اعضایی که علاقمند به هنر هستند و توسط کانون استعدادیابی می‌شوند.  

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه یکی از مشکلات کار با کودک در بخش نمایش است عنوان کرد: یکی از مشکلات کار با کودک این است که کارگردان‌ها نسبت به کارگردانی در بخش کار کودک بسیار محدود هستند زیرا کار با کودک از حساسیت‌های بالایی برخوردار است که افراد متخصص باید علم به آن کار، علم روانشناسی و زیباشناسی‌های هنری مسلط باشند.  

وی در پایان افزود: به همت مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان زنجان اقداماتی انجام شد که مهم ترین آن‌ها تولید نمایش‌ از شهریور ماه 1402 شروع به کار کرد و چندین نمایش اکران شد و مخاطبان زیادی استقبال کردند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ]
عالی
فرم ارسال نظر