logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۶۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

تصادف سمند با پراید 9 مصدوم برجا گذاشت

تصادف-سمند-با-پراید-9-مصدوم-برجا-گذاشت
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از وقوع حادثه رانندگی در زنجان خبر داد و گفت: تصادف سمند با پراید 9 مصدوم برجا گذاشت.

داریوش تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تصادف سمند-پراید در تاریخ 20 اسفندماه در ساعت 22:20 دقیقه گزارش شده است گفت: این حادثه در سلطانیه انتهای جاده قیدار به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: تعداد مصدومین این حادثه 9 نفر می‌باشد و تعداد آمبولانس‌های اعزامی به محل حادثه کد یک سلطانیه است.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: در پی اين تصادف تعداد 9نفر (آقا 42-47-10 ساله) و خانم(40-46-30-37-5-3ساله)مصدوم شدند که هر 9 نفر مصدوم از اعزام به بيمارستان امتناع کردند.

وی افزود: بدیهی است که هموطنان در هنگام بروز تصادف در جاده‌ها خونسردی خود را حفظ کنند و با شماره 115 مرکز فوریت‌های پزشکی تماس حاصل فرمایند.

وی ابراز کرد: باید در نظر داشت که کمک‌های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت‌های فوری و آنی است که برای نجات جان مصدوم یا جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مصدوم که بلافاصله پس از وقوع حادثه و قبل از رسیدن اورژانس بر روی شخص مصدوم تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده صورت می‌گیرد.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: در هر موقعیت اورژانسی برای کمک‌های اولیه باید ابتدا صحنه را از نظر برقراری ایمنی و امنیت ارزیابی کند و سپس به ارزیابی بیمار از سر تا نوک انگشتان پا بپردازند. 

تقی‌لو گفت: در راستای انجام کمک‌های اولیه، ماهیت آسیب یا بیماری را ارزیابی و اولویت‌های مراقبتی مورد نیاز را تعیین کنید.

وی گفت: از ماموریت‌های ترافیکی جاده‌ای در 9 ماهه اخیر 5 هزار و ۲۵۸ مورد با ۶ هزار و ۹۷۱ مصدوم و تعداد ماموریت‌های غیرترافیکی جاده‌ای نیز ۱۳ هزار و ۶۱۵ مورد با ۱۱ هزار است.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر