logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۶۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

هیچ کس نمی‌تواند در نتیجه انتخابات دخالت کند

هیچ-کس-نمی‌تواند-در-نتیجه-انتخابات-دخالت-کند
امام جمعه ابهر گفت: باید افتخار کرد به نظامی که مردم با انگشتانشان مسئولان را عزل و نصب می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند در نتیجه انتخابات دخالت کند، این قوت نظام ما است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، ضمن عرض تبریک حماسه با شکوه انتخابات به همه مردم و همه آن‌هایی که پای صندوق رای آمدند، گفت: هفته گذشته هم عرض شد که نتیجه انتخابات هرچه که بشود، مردم و نظام پیروز این انتخابات هستند، ۴۱ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند، که باید از آنها قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید

وی با تأکید بر اینکه دشمنان ما در طول سال گذشته هجمه شدید جنگ روانی را آغاز کردند تا مردم پای صندوق‌ها نیایند و انتخابات زیر ۲۰ درصد را در ایران تجربه کنیم، گفت: الحمدالله موفق نشدند، در بهترین حالت مشارکت در انتخابات در کشور ما ۵۷ درصد بوده و با این همه فشار، تحریم‌ها و مشکلات متأسفانه مشارکت پایین آمده و این هم مقصرش همه آن کسانی هستند که زمینه‌ها را آماده نکردند.

حجت‌الاسلام مرادپور افزود: در نظرسنجی‌هایی که قبل از انتخابات داشتیم و خوشبختانه که یکی از نقاط قوت نظام ما شد که باید به آن توجه کنیم، نزدیک بودن نظرسنجی‌ها به واقعیت است و این خیلی دستاورد مهمی است و معمولاً در کشورها روی این نظرسنجی‌ها حساب می‌کنند، نظرسنجی‌ها نشان می‌داد آمار مشارکت بین ۴۰ تا ۴۲ درصد است و ۳۰ درصد مردم مردد هستند و متأسفانه ما مرددین را نتوانستیم اقناع کنیم.

امام جمعه ابهر گفت: یک عده اعتقاد دارند که نظام خود، افراد را انتخاب می‌کند و فضای مجازی هم به این تفکر غلط کمک می‌کند، هرچند که این در سالیان متمادی مکرراً این نظریه باطل شده اما یه عده دوست دارند اگر یک وقت از صندوق بیرون نیامدند، شکست را نپذیرند و بگویند که انتخابات مهندسی شده بود و متأسفانه شجاعت پذیرفتن این را ندارند که بگویند من را انتخاب نکردند اما دیدید که نظام اسلامی حتی صف مشارکت‌کنندگان را دستکاری نکرد.

حجت‌الاسلام مرادپور تصریح کرد: در انتخابات دیدیم که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از طرف مردم رأی نیاورد، باید افتخار کرد به نظامی که مردم با انگشتانشان مسئولان را عزل و نصب می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند در نتیجه انتخابات دخالت کند، این قوت نظام ما است.

وی با بیان اینکه مردم در کشور ما آزادی انتخاب دارند و این مسائل باید برجسته شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ این انتخابات شیرین و امید آفرین بود و نشان‌دهنده حضور مردم در صحنه است و مردم تصمیم گرفته و عزل و نصب می‌کنند که این شیرینی انتخابات است و نباید آن را با مسائل حاشیه‌ای تلخ کنیم.

خطیب نماز جمعه ابهر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به نماینده‌ها فرمودند؛ گوش به زنگ باشید و به خاطر نقدهایی که می‌شوید به مردم توهین نکنید، مردم آزاد هستند هر کسی را انتخاب کنند و شیرینی انتخابات همین است و این شیرینی را کسی حق ندارد به کام مردم تلخ کند.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که موجب شیرینی کام ملت خواهد شد خدمت صادقانه است و منتخبان با تلاش شبانه‌روزی آنچه که در توان دارند در طبق اخلاص بگذارند و به مردم خدمت کنند.

این مسئول اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند؛ که ترکیب مجلس امسال خوب است هم از مجربین سال‌های گذشته و هم تازه نفس‌هایی که بالاخره آماده خدمت هستند در صحنه حاضر شدند و این دو اگر به صورت درست تلفیق شود می‌تواند خیرات و برکات فراوانی را به کشور ارزانی کند. 

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان گفت: این سیل خسارت خیلی زیادی را وارد کرده و از مردم هلال احمر و ارگان‌های مربوطه می‌خواهیم کمک کنند و این کمک‌ها به صورت کریمانه باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر