logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۶۰۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان سلطانیه:

انتخابات ۱۱ اسفند باعث شکست جنگ رسانه‌ای دشمن شد

انتخابات-۱۱-اسفند-باعث-شکست-جنگ-رسانه‌ای-دشمن-شد
امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت: انتخابات ۱۱ اسفند با جهاد ملت ایران، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه‌ای دشمن شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه از اصل طرح فجرانه دولت که با هدف کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد در آستانه عید رمضان و عید نوروز اجرا می‌شود قدردانی می‌کنیم اما روش اجرای آن مشکلاتی دارد، گفت: از جمله اینکه باید هم به مردم اطلاع‌رسانی شود که از فروشگاه‌های مجاز خرید کنند و هم فروشگاه‌ها موظف باشند دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مرحله اول طرح بخاطر سوء استفاده برخی فروشندگان موجب نارضایتی شد. 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه از چهار راهبردی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، امنیت انتخابات علیرغم هجمه‌ها و تهدیدات دشمنان به معنای واقعی آن محقق شد و در بُعد سلامت انتخابات نیز هر چند در ایام تبلیغات تخلفاتی انجام شد ولی در سطح ملی در سلامت کامل برگزار شد، ادامه داد: در بُعد رقابتی نیز با تدبیر نظام تا حدودی رقابت شکل گرفت ولی در برخی حوزه‌های انتخابیه مثل تهران و شمال مدعیان با اقبال مردم روبرو نشدند. 

وی با بیان اینکه مشارکت نیز در حد مقبول انجام شد چرا که از یک طرف دشمن یکسال بود جنگ روانی و رسانه‌ای علیه انتخابات به راه انداخته بود و از طرف دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی هم ادامه داشت، گفت: با همه موانع، تحریم انتخابات و کاهش مشارکت به ۲۰ درصد که دشمن امید داشت درهم شکست و مشارکت بیش از ۴۰ درصدی پاسخ محکم به دشمنان بود. 

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه مشارکت ۴۱ درصدی در حالت عادی مطلوب نیست چرا که در ۴۵ سال گذشته متوسط مشارکت ۵۸ درصد بود و کاهش ۱۸ درصدی زنگ هشدار است و باید آسیب‌شناسی شود، افزود: معنای مشارکت حدود ۴۱ درصدی، عدم مشارکت ۶۰ درصد دیگر نیست چرا که هیچ وقت مشارکت در انتخابات ۱۰۰ درصد نبوده و بیشترین مشارکت با ۷۱ درصد مربوط به دوره مجلس است و این یعنی همیشه ۳۰ درصد در انتخابات مشارکت نداشتند ولی باید روی ۳۰ درصد کار شود. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با قدردانی از مردم و همه کاندیداها و تبریک به کاندیدای منتخب و آرزوی توفیق بیشتر به نماینده فعلی و قدردانی از کاندیداها بخاطر پیام تبریک، در جمع‌بندی مباحث انتخابات گفت: انتخابات ۱۱ اسفند با جهاد ملت ملت ایران، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه‌ای دشمن شد.  

وی با اشاره به اینکه سه شنبه ۲۲ اسفند با اول ماه رمضان مصادف است، گفت: ماه رمضان ماه مهمانی خدا به بندگان است و آنچه مهم است این است که لایق باشیم مهمان شایسته خداوند باشیم و همه اعم از بیماران، معذورین، مسافران و رستوران‌ها باید حرمت ماه خدا را رعایت نمایند. 

وی با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز شهدا و با بیان اینکه ما هرچی داریم از شهدا داریم و مدیون شهدا هستیم و وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم، گفت: راهیان نور و بازدید جوانان از مناطق جنگی و بیان خاطرات و نوشتن کتاب مربوط به دفاع مقدس می‌تواند گوشه‌ای از ارزش‌های گنجینه دفاع مقدس را به جامعه منتقل کند و کار زیبایی که در این دو سال در سلطانیه انجام شد یعنی رونمایی از «کتاب خاطرات کاک عماد و دیگران» و «کتاب نقطه فراموش شده» کار ارزنده ای بود که قابل تقدیر است. 

خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و با بیان اینکه زمین و نعمت‌هایش اعم از آب، خاک، جنگل و مرتب، منابع طبیعی هستند، گفت: دستور اسلام این است که انسان هم از طبیعت استفاده کند و هم از طبیعت نگهداری کند و همینطور هم درختکاری کند و هم درختداری کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و با بیان اینکه خداوند می‌فرماید در اموال شما نیازمندان حق دارند پس حق نیازمندان را بدهید، افزود: در آستانه عید نوروز و عید رمضان ۹۵۶ خانواده مددجوی کمیته امداد با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و ۱۴۶ کودک یتیم چشم به دستان با سخاوت مومنین و نیکوکاران شهرستان سلطانیه هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر