logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۵۹۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

فیلم رونمایی از بزرگترین گلدان ملیله جهان در زنجان

فیلم-رونمایی-از-بزرگترین-گلدان-ملیله-جهان-در-زنجان
بزرگترین المان ملیله جهان در نقطه صفر گردشگری شهر زنجان افتتاح شد و تا سبزه میدان شهر زنجان را به عنوان نقش جهانی ملیله ایران ارائه و معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» شورای جهانی صنایع‌ دستی در بهمن سال ۹۸ زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله اعلام کرد، هنری که همواره به عنوان یکی از اصیل‌ترین صنایع دستی استان زنجان مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید

متناسب با این جایگاه، با اهتمام شهرداری، طراحی شماری از هنرمندان و با اقدام و تلاش استاد "قزلباش " بزرگترین گلدان ملیله شناخته شده جهان احداث شده و در باغ آستانه سبزه میدان شهر زنجان برافراشته شد تا از این پس نماد و بیانگر داستان هنر ملیله این سامان باشد.

زنجان نگین ملیله در جهان

علی‌رضا فیروزفر شهردار زنجان در مراسم رونمایی این گلدان ملیله در جمع خبرنگاران گفت: این استان به پایتخت شور و شعور حسینی نامگذاری شده و از طرفی به شهر غواصان دریا دل هنر ملیله نیز اشتهار جهانی دارد.

وی با بیان اینکه جاصل هنری هنرمندان ملیله، زنجان را نگین کشور و جهان کرده است افزود: متناسب با هویت و شهرت جهانی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله، این المان به عنوان بزرگترین ملیله جهان با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری زنجان و همچنین هنرمندان زنجانی طراحی، خلق و اکنون رونمایی شد.

شهردار زنجان گفت: این اثر به عنوان بزرگترین المان ملیله کل جهان در نقطه صفر گردشگری شهر زنجان افتتاح شد و تا سبزه میدان شهر زنجان را به عنوان نقش جهانی ملیله ایران ارائه و معرفی کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر