logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۳۷۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ملیله زنجان اصالتی در دل تاریخ+عکس

ملیله-زنجان-اصالتی-در-دل-تاریخ+عکس
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه هنر ملیله در زنجان قدمت طولانی دارد، گفت: باید به زیباشناختی، جذابیت کالا و ارزش‌آفرینی محصولی همچون ملیله توجه ویژه داشت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ملیله کاری همواره بعنوان یکی از اصیل‌ترین صنایع دستی استان زنجان شناخته شده است که از قدمت طولانی در تاریخ برخوردار بوده و این هنر ظریف، جزو سوغاتی مهم گردشگران است.

بیشتر بخوانید

در کوچه‌پس‌کوچه‌های زنجان کارگاهی است که علاوه بر تولید زیورآلات و ظروف ملیله، به آموزش این هنر ارزشمند نیز می‌پردازد.

در این باره مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت استان زنجان از جمله استان‌هایی است که هنر ملیله جزو اصیل‌ترن هنرها در آن است، در شهر زنجان که به عنوان شهر جهانی ملیله مطرح است؛ به منظور توسعه و ترویج ملیله‌سازی و در راستای آموزش به علاقه‌مندان و تربیت نیروی کار ماهر که قابلیت تجاری‌سازی دارند، دبیرخانه ملیله در زنجان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هنر ملیله در زنجان قدمت طولانی دارد، افزود: باید به زیباشناختی، جذابیت کالا و ارزش‌آفرینی توجه داشت، چراکه کالایی مانند ملیله که ارزش مادی دارد، ارزش فرهنگی و معرفی را نیز به مخاطب منتقل می‌کند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به آموزش روز و مطابق با بازار فروش ملیله و با بیان اینکه باید مباحثی چون بسته‌بندی، تولید و فروش مورد آموزش قرار گیرد، گفت: فعالیت‌هایی در خصوص معرفی و شناساندن شهر جهانی ملیله زنجان انجام شده و نام این شهر نیز به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شده است.

باقری با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی کوتاه‌مدت و مقدماتی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی است، اذعان کرد: این برنامه‌ریزی به منظور ارتقای سطح کیفی تولیدات صنایع دستی انجام شده است.

آثار استاد محسن یزدانشناس 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر