logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۵۹۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه شهر ابهر:

تربیت صحیح فرزندان با روان‌شناسی اسلامی محقق می‌شود

تربیت-صحیح-فرزندان-با-روان‌شناسی-اسلامی-محقق-می‌شود
امام جمعه ابهر گفت: با روان‌شناسی اسلامی، قطعاً تربیت صحیح شکل خواهد گرفت و سرمایه‌گذاری برای تربیت سالم و دینی دانش‌آموزان یک جامعه در واقع اقدامی زیربنایی است که مسئولان تربیتی باید زمینه رسیدن به آن را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در همایش بزرگداشت هفته امور تربیتی و تربیت‌ اسلامی،یادواره شهیده فائزه رحیمی با تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: چون انسان خود، موضوع و مبنای تربیت است، بنابراین تجزیه و تحلیل ساختار وجودی و نیز قوا و نیروهای درونی وی، کلید اساسی و راه‌گشای تحلیل تمامی حوزه‌های تعلیم و تربیت به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهمی که در تربیت انسان باید مورد نظر قرار گیرد، بررسی عوامل و پایه‌های رشد و تربیت انسان است چرا که انسان، ترکیبی از استعدادها و قوای جسمی و روحی است.

حجت‌الاسلام مرادپور تصریح کرد: تربیت مانند آموزش نیست و تربیت باید به طور مستمر و با توجه به تمام جهات انسان اتفاق بیافتد و تربیت ابعاد مختلفی دارد و باید همه زمینه‌ها برای تربیت صحیح و بر مبنای تعالیم اسلامی آماده و فرآهم شود.

امام جمعه شهر ابهر گفت: تحقق هدف آفرینش انسان، تنها در پرتو تعلیم ‌و ‌تربیت الهی میسر است و به این منظور، خداوند متعال انسان را به نیروی عقل و ابزار معرفت تجهیز کرد و پیامبرانی را با براهین روشن و احکام و قوانین متین، برانگیخت و رسالت سنگین تعلیم‌ و ‌تربیت انسان را به آنان سپرد از این‌رو تعلیم ‌و ‌تربیت مهم‌ترین بخش تعلیمات و معارف ادیان آسمانی، به‌ویژه اسلام را تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام مرادپور در پایان با اشاره به اقتضائات زمانی تربیت در انسان تصریح کرد: با روان‌شناسی اسلامی، قطعاً تربیت صحیح شکل خواهد گرفت و سرمایه‌گذاری برای تربیت سالم و دینی دانش‌آموزان یک جامعه در واقع اقدامی زیربنایی است که مسئولان تربیتی کشور به ‌منظور فراهم ساختن شرایط مطلوب برای پرورش نسلی با ایمان و متدین و دارای اعتقاداتی قوی باید زمینه رشد همه‌جانبه و امکان رسیدن به این مهم را برای تمامی آنها فراهم کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر