logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۵۸۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

طرح تراموا در زنجان قابل اجرا نیست

طرح-تراموا-در-زنجان-قابل-اجرا-نیست
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان گفت: خط ریلی تراموا یا قطار شهری بر اساس جمعیت اجرا می‌شود و جمعیت زنجان به حدی که این طرح در آن اجرا شود، نرسیده است.

سعید نجفی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در طول سال‌های گذشته راه‌اندازی مترو در زنجان خبری شد اما چندین سال است که دیگر خبری از این ماجرا نیست و آیا اجرا کردن چنین طرحی هم‌اکنون در زنجان امکان پذیر است یا خیر؟ گفت: خط ریلی تراموا یا قطار شهری بر اساس جمعیت اجرا می‌شود و جمعیت زنجان به حدی که این طرح در آن اجرا شود، نرسیده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این موضوع که در سال‌های گذشته مطرح شده غیرتخصصی بوده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ما نیز پیگیر این مسئله بودیم، گفت: به دلیل همین محدودیت جمعیتی مجوز ترموا در زنجان داده نشد.

وی با اشاره به اینکه شهر زنجان به صورت طولی در حال رشد است بنابراین استفاده از اتوبوس‌های برقی در آینده بهتر خواهد بود، گفت: البته پیگیر اختصاص اتوبوس‌های برقی برای استان هستیم، هرچند فعلا نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی در خصوص اختصاص اتوبوس‌های جدید به شهر زنجان نیز بیان کرد: قول‌هایی برای دریافت ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید را گرفتیم که در صورت تحقق به حد نرمال خواهد رسید.

نجفی اذعان کرد: باید به ازای هر یک هزار نفر یک دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد با این شرایط باید قریب به ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر زنجان فعال باشند اما هم‌اکنون ۱۵۰ دستگاه اتوبوس با همراهی بخش خصوصی در سطح شهر فعالیت دارد.

لازم به توضیح است، اواخر سال ۹۶ شهردار وقت زنجان از احداث اولین خط ریلی تراموا (قطار شهری) با مشاركت سرمایه‌گذاران چینی حد فاصل میدان 15 خرداد تا میدان آزادی خبر داده بود اما این طرح در حد همان خبر ماند و ‌نکته جدیدی از این مسئله دیگر منتشر نشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر