logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۱۴۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با یوم‌العباس انجام می‌شود؛

آغاز به کار قطار گردشگری کاروان عشق در روز یوم‌العباس(ع) زنجانی‌ها

آغاز-به-کار-قطار-گردشگری-کاروان-عشق-در-روز-یوم‌العباس(ع)-زنجانی‌ها
قطار گردشگری محرم با عنوان کاروان عشق به مناسبت یوم العباس(ع)، در مسیر تهران زنجان به منظور امکان حضور گردشگران معنوی در حسینیه اعظم زنجان آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش موج رسا; همه ساله در روز هشتم محرم، موکب عزاداران حسینی حسینیه اعظم زنجان با تجمع چند هزار نفری در خیابان اصلی شهر زنجان خالق صحنه‌های بی‌بدیلی می‌شوند که همانندش را کمتر جایی می‌توان دید و گذر زمان نه چیزی از اصالت و نوای گرم و دانشین نوحه‌های مراسم کم می‌کند و نه چیزی از حضور یکپارچه پیر و جوان، دست‌های بر افراشته برای شفاعت از حسین (ع).

بیشتر بخوانید

برای اینکه اردتمندان از استان‌های دیگر نیز راحتر به زنجان بیایند و عشق و ارادت خود را در روز یوم‌العباس به اهل بیت و قمر بنی‌هاشم نشان دهند، قطار ویژه گردشگری در مسیر تهران به زنجان در روز هشتم محرم راه‌اندازی می‌شود و امسال نیز تمهیداتی برای این امر اندیشیده شده است.  

در این راستا سید سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: با همکاری حسینیه اعظم زنجان، شهرداری، استانداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، ایستگاه راه آهن استان و شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به عنوان اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، قطار گردشگری محرم در مسیر تهران – زنجان با عنوان یوم العباس روز چهارشنبه ۴ مردادماه جاری مصادف با هشتم ماه محرم به منظور امکان حضور گردشگران معنوی در حسینیه اعظم زنجان آغاز به کار خواهد کرد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ظرفیت این قطار را ۳۲۰ نفر برشمرد و افزود: قطار گردشگری کاروان عشق با هدف شرکت مسافران در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان ساعت ۷ صبح از تهران حرکت کرده و ساعت ۱۹:۱۵ از زنجان به تهران باز خواهد گشت.سال گذشته نیز قطار گردشگری در یوم‌ العباس با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی حامل زائران و عاشقان امام حسین (ع) از پایتخت به زنجان بود.

وی گفت: با بهره‌مندی از امکان قطار یوم‌العباس فرصت حضور هموطنان در حسینیه اعظم زنجان فراهم خواهد شد. زائران پس از ورود به زنجان به حسینیه اعظم عزیمت می‌کنند و آنجا توسط خادمان پذیرایی می‌شوند.

صفوی بیان کرد: متقاضیان سفر با قطار فوق‌العاده زنجان برای تهیه بلیت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند علاوه بر مراجعه به سایت رجا به نشانی www. raja.ir و سایر مراکز فروش بلیت و اپلیکیشن‌ها، به صورت شبانه‌روزی با سامانه ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند.

علیرضا فیروزفر، رئیس هییت امنای حسینیه اعظم زنجان نیز گفت: بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری نیز در یوم‌العباس امسال مهمان زنجانی‌ها خواهند بود وبا توجه به گرمای هوای امسال، برنامه‌ریزی شده است تا دسترسی به آب آشامیدنی در یوم‌العباس در قالب نذر آب تسهیل شود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان افزود: شبکه‌های مختلف تلویزیونی ملی و بین‌المللی مراسم یوم‌العباس را طبق روال سابق به‌شکل زنده پخش خواهند کرد؛ همینطور ده‌ها خبرنگار خبرگزاری‌ها، نشریات، مطبوعات و پایگاه‌های خبری، دسته باشکوه حسینیه اعظم زنجان را پوشش خبری خواهند داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر