logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۵۸۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

همه نگاه‌های دشمنان به انتخابات ایران است

همه-نگاه‌های-دشمنان-به-انتخابات-ایران-است
امام جمعه قیدار با بیان اینکه امروز دوست و دشمن چشمشان به انتخابات ایران است گفت: آنچه ســایه جنگ را، در طول این سال‌ها از سر این کشــور رفع کرده، حضور مردم اســت و مهمترین مظهر این حضور، انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های‌های نماز جمعه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انتخابات یازدهمین دوره‌ مجلس شــورای اسلامی میعادگاه دیگری برای حضور مردم در صحنه سیاسی اجتماعی کشور و نمایش اقتدار ملت ایران اســت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امروز دوست و دشمن چشمشان به انتخابات ایران است آنچه ســایه جنگ را، در طول این سال‌ها از سر این کشــور رفع کرده، حضور مردم اســت و مهمترین مظهر این حضور، انتخابات است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دشمنان و کل جریان ضد انقلاب و ضد ایران زیر پرچم کفر جهانی، پرچم مقابله با انتخابات را به دست گرفته‌اند و بیش از ۵۰۰ شبکه کثیف علیه انتخابات سخن پراکنی می‌کنند.

وی افزود: امروز شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح در حقیقت تجدید بیعت با انقلاب، بیعت با امام و تجدید میثاق با شهدا و بیعت با خدا و رسول خداست(ص) است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امروز روز جمعه اوج تجلی رقابت است، فردا روز شنبه‌ باید شنبه مهربانی و بردباری باشد و همه رقابت‌های باید به رفاقت تبدیل شود.

وی اضافه کرد: همه باید به این نکته توجه باشیم که بزرگترین برنده‌ و پیروز انتخابات ملت ایران است که امروز مردم سالاری دینی را به نمایش می‌گذارند و همه دشمن را دچار یاس و نامیدی می‌کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نکته ای که باید توجه جدی شود این است که نتیجه انتخابات، هر چه باشد معتبر است و پذیرش نتیجه انتخابات یک حق الناس است و جدا باید از گفتارهای تفرقه‌انگیز و دلسرد کننده، پرهیز کرد.

وی به تاسیس کمیته امداد در 14 اسفند و هفته احسان و نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: در ميان نهادهايی كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي به ‏وجود آمدند، كميته امداد امام خمينی، دو ويژگي عمده و افتخارآميز دارد،يكي آن‏كه اين كميته، منتسب به حضرت امام خميني(ره) است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ديگر آن‏كه برنامه و هدف كميته امداد، خدمت به محرومان و مستضعفين است و در فرهنگ اسلامي بر كمك و حمايت از اين افراد تأكيد فراوان شده است.

وی افزود: از دیدگاه اسلام احسان در جامعه به دو دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است یکی به دلیل اینکه زمینه‌های نابودی جامعه را از بین می‌برد و دیگر اینکه بستری مناسب برای حیات جامعه فراهم می‌کند و دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و باران رحمت الهی را بر جامعه سرازیر می‌سازد.

امام جمعه قیدار به 15سفند و روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: قرن‌ها پیش از آنکه دانشمندان غربی به ارائه نظرهای زیست محیطی بپردازند اسلام به مسئله محیط زیست و رابطه انسان و موجودات زنده با آن توجه ویژه داشته است.

وی افزود: طبق آیات19تا 21 سوره حجر طبیعت و هستی موزون و متعادل آفریده شده است، بر این اساس انسان اگر بصورت متعادل منابع را مدیریت نکند دچار خسران خواهد شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: امروزه که انسان با مشکلات گوناگون زیست محیطی از قبیل آلودگی هوا ، آب و رودخانه‌ها، تخریب جنگل‌ها و انقراض گونه‌های جانوری روبروست.

وی افزود: حاصل کاربرد فن آوری افسار گسیخته است این بشر است که به خاطر منافع مادی خود طبیعت و هستی که خدای متعال موزون و متعادل خلق نموده به هم می‌زند، اسلام راهکارهایی برای حل آن مشکلات ارائه می‌دهد از قبیل احیای زمین ،کاشت درختان و ....

امام جمعه قیدار ادامه داد: دین مقدس اسلام به کاشت درخت فراوان تشویق کرده است و خیلی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند و در ختکاری از دیدگاه اسلام صدقه جاریه‌ای است که انسان همیشه از آن بهره مند می‌شود.

وی تصریح کرد: دهه آخر شعبان المعظم دهه تکریم و غبار روبی مساجد است و مساجد از پایگاه‏هاى مهم نظام اسلامى است که تأثیر بسیار زیادى در شکل گیری پیروزى و بقاء و انتشار انقلاب اسلامى داشته و در واقع مساجد به عنوان هسته مركزى انقلاب اسلامى به شمار می‌آید.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مسجد تراز اسلامی، این ظرفیت را دارد که پایگاه همه کارهای نیک با محوریت سه ضلع مطرح در بیانیه گام دوم یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باشد.

وی افزود: مسجد تراز اسلامی، پایگاه انسان‌سازی است و مسجد مرکز تربیت اسلامی انسان‌ها به ویژه جوانان به تمام معنا و در همه ی ابعاد است مسجد محل پرورش اخلاق نمازگزاران و تربیت جوانان مؤمن، متقی و دارای روحیه شهادت‌طلبی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مسجد پایگاه هدایت، مرکز تبلیغ و تعلیم آموزه‌های اسلامی و ارتقای معرفت دینی مؤمنان است و از طرف دیگر مسجد پایگاه امور سیاسی و اجتماعی نیز هست و موجب  معرفت‌افزایی، ارتقای معرفت اجتماعی و آگاهی‌های سیاسی مردم است.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: یکی از کار کردهای مسجد روشنگری و بصیرت‌افزایی است و مسجد پایگاه بصیرت‌افزایی و روشنگری افکار و اذهان است.

وی افزود: مسجد پایگاه جهاد و مقابله با دشمن است و محراب به‌معنای محل جنگ است؛ از این رو محراب مسجد الهام بخش مبارزه با شیطان و مبارزه با طاغوت است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مسجد مثل صدر اسلام محل تشکیل پایگاه بسیج، سازماندهی، آموزش و تجهیز آنان پرچمدار مقابله با دشمن و ایستادگی در برابر ستمگران، مستکبران است.

وی با بیان اینکه مسجد باید پایگاه‌ بزرگ بسیج فرهنگی جوانان و حرکت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی باشد افزود:مسجد تراز اسلامی نهادی برای مردمی‌سازی امور است که با برخورداری از شبکه گسترده مردمی در سراسر کشور، می‌تواند در حل بسیاری از مسائل و مشکلات محله‌ها و شهرها، مانند فقر زدائی و مبارزه با انواع آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی مؤثر کند.

امام جمعه قیدار به جذب جوانان نیز اشاره کرد و گفت: باید جذب جوانان به مسجد در اولویت قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود باید در نگاه امام جماعت و هیئت امنا و نیز در برنامه‌ها و فعالیت‌های مسجد، جایگاه ویژه‌ای برای جوانان درنظر گرفته شود؛ به نحوی که جوانان با مسجد انس پیدا کنند.

وی اضافه کرد: برخورد محبت آمیز مدیران و امنای مساجد و روحانی مسجد مؤثر‌ترین راهکار ایجاد جذب و اشتیاق در جوانان نسبت به مسجد است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر