logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۵۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

جمعه امروز، جمعه وحدت و آگاهی و دشمن‌شناسی است

جمعه-امروز،-جمعه-وحدت-و-آگاهی-و-دشمن‌شناسی-است
امام جمعه زنجان گفت: امروز به گفته مقام معظم رهبری جمعه وحدت و آگاهی و دشمن‌شناسی است؛ انسان انقلابی از توطئه دشمن نباید غافل شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه عزت در دنیا و نجات آخرت فقط در سایه تقوای الهی است، اظهار داشت: ۱۴ اسفند روز احسان، نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته‌امداد توسط معمار کبیر انقلاب است که از جمله نهادهایی بود که به مراتب آثار و برکات فراوانی داشته است.  

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه زنجان دیار کریمان است، افزود: طبق سیره اهل بیت و تاکید قرآن دستگیری از نیازمندان توصیه شده است. 

امام جمعه زنجان با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، ادامه داد: از سال گذشته طرح خوب کاشت یک میلیون درخت و نهال آغاز شد اما متاسفانه ما بی‌رویه طبیعت را از بین بردیم و تخریب کردیم بدانید مردم ما یک زمین و یک هوا بیشتر نداریم اگر این‌ها حفظ شود ما نیز به حیات خود ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به دهه تکریم مساجد و آخرین دهه ماه شعبان، تاکید کرد: این اخرین ده روز باقی از ماه شعبان فرصتی برای حساب و کتاب است بسیاری روایت آمده‌ که این ایام را به عبادت اختصاص دهیم و خود را آماده ماه مبارک رمضان کنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تاکید تکریم مساجد، بیان کرد: متاسفانه آنطوری که انتظار می‌رفت در عرصه‌های مختلف رونق مساجد در استان عمل نشد، اصل رونق مسجد نماز و قران خواندن است لذا بایستی این همفکری وجود داشته باشد که چرا هنگام نماز شرکت‌کنندگان این واجب الهی در مسجد کم هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اگر مسجد در نزدیکی خانه ما باشد و برای اقامه نماز به آن‌جا نرویم سخن به شکایت در قیامت باز خواهد کرد، ادامه داد: علما ستون خیمه مسجد هستند. حضور جوانان در مساجد مسئله حائز اهمیتی است ۹۹ درصد شهدا اما از مساجد به جبهه‌های حق علیه باطل راهی شدند، بدانید مسجد کانون تربیت است‌ همان‌طور که اولین پایگاه پیامبر مسجد بود، بسیاری از تصمیمات دینی و سیاسی و فرهنگی از زمان انقلاب مساجد شروع شد. 

 امام جمعه زنجان با اشاره به نقش مسجد در تربیت و تاکید بر سخنان رهبری مبنی بر اینکه مسجد همواره اصلی‌ترین و محوری‌ترین سنگر اسلام بوده است و بهترین مکان برای جهاد تبیین است، در بخش دیگر از سخنان خود اظهارکرد: امروز جمعه ۱۱ اسفند روز حضور است، روز حماسه‌ای که به دشمنان نشان خواهد داد که تمام نقشه‌هایشان بر باد رفته است.

وی تشریح کرد: امروز به گفته مقام معظم رهبری جمعه وحدت و اگاهی و دشمن شناسی است؛ انسان انقلابی از توطئه دشمن نباید غافل شود.  

وی به اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، تاکید کرد: شنبه بعد انتخابات مهم است، از هواداران انتظار رفتارهای مناسب داریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر