logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۵۷۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

تولید ۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در گلخانه‌های زنجان

تولید-۱۰-هزار-تن-محصول-کشاورزی-در-گلخانه‌های-زنجان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۵ هکتار گلخانه در استان زنجان فعال است، گفت: سالانه ۱۰ هزار تن تولید محصول از این سطح انجام می‌شود.

اکبر طیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه در سطح استان ۶۵ هکتار گلخانه برای تولید محصولات کشاورزی فعال بوده و سالانه ۱۰ هزار تن تولید محصول از این سطح انجام می‌شود، گفت: میزان درآمد سالانه از این محل در استان بیش از ۴ هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در گلخانه‌های استان ۸۰۰ نفر بوده و این افراد در حال فعالیت در گلخانه‌ها هستند، گفت:‌ در راستای اجرای سیاست‌های توسعه کشت گلخانه‌ای، ۶۰ هکتار گلخانه جدید در سطح استان در حال ساخت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: با اضافه شدن ۶۰ هکتار گلخانه‌ها به استان سطح گلخانه‌های فعال به ۱۲۵ هکتار خواهد رسید و بخشی از عقب‌ماندگی‌ها دراین حوزه را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی گلخانه‌ها یکی از مهمترین برنامه‌ها در بخش کشاورزی است، گفت: این طرح در دو مقیاس گلخانه‌های کوچک و بزرگ در استان در دست اجرا است.

طیبی اذعان کرد: هوشمندسازی یک گلخانه در مقیاس بزرگ در سطح ۳۷ هکتار در شهر هیدج شهرستان ابهر مورد اجرا گرفت.

وی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی در یک گلخانه ۱۳ هکتاری در خمارک شهرستان خدابنده نیز اجرا شد، تصریح کرد: همچنین طرح مذکور در دو مجتمع گلخانه‌ای دیگر واقع در شهرستان زنجان اجرا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برای تامین امنیت غذایی پایدار باید به زیرساخت‌ها توجه کنیم، گفت: البته با در نظر گرفتن شرایط آبی و خاکی، توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

طیبی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی چالش‌هایی متعددی همانند محدودیت منابع آب، نیاز روز افزون به مواد غذایی، چالش‌های اقلیمی، تغییرات آب و هوایی، افزایش دما، کاهش متوسط بارندگی‌ها و انتقال دانش به مزرعه وجود دارد، گفت: با وجود چالش‌ها باید به بهره‌وری توجه داشته باشیم و عواملی را که در تولید کشاورزی موثر است تقویت کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر