logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۵۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

انتخابات، یکی از ابزارهای مهم قوت کشور است

انتخابات،-یکی-از-ابزارهای-مهم-قوت-کشور-است
امام جمعه قیدار با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم قوت کشور انتخابات است گفت: وحدت ملی تولید قدرت ملی می‌کند و قدرت ملی موجب امنیت کشور می‌شود و امنیّت باعث پیشرفت علم، شکوفایی اقتصاد و حل شدن مشکلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا، به نقل از نسیم اشراق،حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: یک هفته تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از ابزارهای مهم قوت کشور انتخابات است، وحدت ملی تولید قدرت ملی می‌کند و قدرت ملی موجب امنیت کشور می‌شود و امنیّت باعث پیشرفت علم، شکوفایی اقتصاد و حل شدن مشکلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی می‌شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد و توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت  و از طرفی هر چه ضعیف بشویم و حضور مردم در میدان ضعیف شود تهاجم و فشار دشمن بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی، ریل گذار آینده کشور است و انتخابات پایه تحوّل در کشور است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مردم هم در زمنیه انتخابات دو وظیفه بسیار مهم دارند یکی حضور در پای صندوق‌های رای و دوم انتخاب اصلح، در انتخاب کاندیدا باید حتما حجت داشته باشیم یعنی فردای قیامت اگر از ما سئوال کردند چرا فلانی را انتخاب کردی جواب و دلیل داشته باشیم.

وی افزود: فقط باید اصلحیت ملاک انتخاب باشد، ملاک‌های نماینده اصلح را باید بشناسیم، مقام معظم رهبری همیشه در دیدارهای خود بر شاخصه‌های یک نماینده اصلح تأکید کرده و در مجموع سخنان خود ۱۹ شاخصه برای نماینده اصلح تبیین کرده‌اند.

امام جمعه قیدار به نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت نیز اشاره کرد و گفت: سحرگاه نيمه شعبان سال 255 هجري قمري با طلوع خورشيد وجود قطب دايره عالم امكان، واسطه زمين و آسمان، حضرت بقيه الله الأعظم (ارواح من سواه فداه) عالم امکان منور و عطرآگين شد و زمينه تحقق وعده خدای سبحان در پيروزی مستضعفان و امامت آنان فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: شب نيمه شعبان شب بسیار مباركی است كه در فضيلت، شباهت بسياري به ليالی قدر دارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سندی براى زمینه سازی براى نزدیك شدن به ظهور امام زمان(ع) است، جوانان مومن و انقلابی در خط مقدم زمینه سازی ظهور هستند و در زمینه سازی ظهور حضرت نقش کلیدی دارند.

وی افزود: بحث ظهور یک امر اتفاقی نیست بلکه یک فرایند و جریان است که زمینه و مقدماتی لازم دارد برای تحقق گام به گام آن مجاهدت لازم است و جوان انقلابی در این قضیه تماشاگر نیست بلکه در صحنه زمینه سازی ظهور بازیگر است و بنابراین وظیفه اصلی منتظران ایجاد تمدن اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: روز نیمه شعبان روز سربازان گمنام است این مدال بهترین مدال افتخاری است که حضرت امام(ره) به عزیزانمان در وزارت اطلاعات هدیه کردند و مجاهدت های خاموش مدال دیگری بود که مقام معظم رهبری به سربازان گمنام دادند هر دوی این مدال‌ها نشان از اخلاص بالای سربازان گمنام است.

وی افزود: اقتضای کار این سربازان این است که در گمنامی مجاهدت کنند و در گمنامی و با محدودیت‌های زیادی زندگی کنند و بخش قابل توجهی از اقدامات و عملکرد‌های خود را نتوانند گزارش کنند چرا که پیشرفت کار آنها در گمنامی است و موفقیت آن ها در پوشیده ماندن عملکردشان است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دستگاه اطلاعاتی بنیه علمی خودش را متناسب با تحولات پرشتاب علمی وتکنولوژی پیش می‌برد و از توان علمی بالایی برخوردار است لذا امروز نیروهای وزارت اطلاعات یکی از مقتدرترین و کارآمدترین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جهان هستند.

وی افزود: موفقیت‌های سربازان گمنام امام زمان(ع) در مقابله با گروه‌های تروریستی، نفوذ، مفاسد اقتصادی و ضربه زدن به شبکه‌ها و سیستم‌های امنیتی دشمنان از اقدامات افتخار آفرین و غرور آفرین سربازان گمنام است که دشمن را به ستوه آورده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اخیرا این شاهکار بزرگی که وزارت اطلاعات در شناسائی و کشف و ضربه به عناصر اصلی و فرعی موساد در 28 کشور  در سه قاره آسيا، آفريقا و اروپا  انجام داد، در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی افزود: مهمترین ویژگی دستگاه اطلاعاتی ایران، اخلاص و فداکاری و ایثار است، آن‌ها از رفاه و آسایش خود و خانواده خودشان برای خدا و برقراری نظام و امنیت مردم گذشتند و جان خود را بر کف گرفتند و با مجاهدت‌های شبانه روزی با باندهای فساد و قاچاق و تروریست‌ها و منافقین و معاندین مقابله و در برقراری امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کنند.

امام جمعه قیدار به 8 اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در بيان اهميت تعليم و تربيت کافي است گفته شود که تحقق گوهر آدمی منوط به تربیت است.

وی افزود: آموزش و پرورش رکن اساسی در شخصیت پروری و انسان سازی است و روز 8 اسفند روز به ثمر نشستن تلاش صادقانه و پر از اخلاص توأم با نگاه آسمانی شهیدان عزیز رجایی و باهنر است که از درون اين نگاه خدامحور در روزهای نخست انقلاب نهادی ارزشمند به نام امور تربيتي متولد شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: تربیت، مهم‌ترین ماموریت آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش در این امر مهم موفق نخواهد شد مگر این که به سند تحول بنیادین عمل کند که سند تحول بنیادین در رابطه با تربیت نسل نو در تربیتی چندساحتی است و رشد متوازن و متعادل توجه به همه ساحت‌ها است.

وی افزود: اگر ماموریت آموزش و پرورش را در آماده کردن انسان‌ها برای پیشرفت و تعالی جامعه و خانواده و خودشان، مصونیت بخشی نسل در برابر تغییرات، ایمن کردن آنان در برابر یاس و نا‌امیدی، توسعه مجال کافی برای خلاقیت بدانیم، نیازمند آن هستیم که از تعلیم و تربیت حافظه محوری به سمت تعلیم و تربیت تمام ساحتی برویم.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اگر چنین تربیتی وجود نداشته باشد، دانش آموزان پس از مدرسه در برآوردن نیازهای خود دچار مشکل می‌شوند و آسیبی که وجود دارد این است که آموزش به امر اصلی و هدف اصلی تبدیل شده است.

وی افزود: به همین دلیل است که مطالبه خانواده‌ها در مدارس را در امر تربیت نمی‌بینیم، انتظاراتی که اکثر اولیاء از مدارس دارند این است که به بچه‌هایشان علوم و ریاضی و... یاد بدهند و یا آن‌ها را برای تیزهوشان آماده کنند و یا برای کنکور قبولی داشته باشند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: این نگاه وجود ندارد که فرزندان به مدارس سپرده شده اند که رفتارهای خوب شکل بگیرد و آن‌ها نگرش‌های درستی داشته باشند و یا شهروندان خوب ، مفید و مسئولیت پذیری باشند و یا انسان های متفکر ، آگاه و خردورزی باشند و بتوانند مهارت های زندگی را یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها اصلا چنین انتظاراتی ندارند در حالی که اصل این است که چنین انتظارات و مطالباتی  داشته باشند و نگرش ها باید عوض شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر