logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۵۶۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

کاندیداها اخلاق‌مدار باشند

کاندیداها-اخلاق‌مدار-باشند
امام جمعه زنجان با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای گفت: هم‌اکنون که زمان تبلیغات کاندید‌اها است باید این افراد اخلاق‌مدار باشند و بداخلاقی انتخاباتی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و روز مستضعفان اظهار داشت: سربازان گمنام، گمنام‌ترین خدمتگزاران در کشور هستند که حتی گاها خانواده این افراد نیز از شغل آنان بی‌اطلاع هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ بعد از توطئه‌های گوناگون دشمن و فتنه‌های ۹۶، ۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ جنایاتی که انجام شد، نیروی امنیتی خدمت‌گذاری کردند گفت: این افراد دور از خانواده، همواره مانع بسیاری از اتفاقات شده‌اند.

 امام جمعه زنجان با اشاره به ۸ اسفند و روز امور تربیتی، افزود: بزرگترین سرمایه جامعه نسل جوان است و بستر اول تربیت خانواده است و اگر پایه در خانواده درست باشد در مدرسه نیز آموزش جواب خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه از مدارس نباید انتظار معجزه داشت، بیان کرد: باید تربیت در خانواده شکل گیرد و در ادامه آموزش و پرورش بر روی آن تاثیرگذار باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز گفت: مردم گلایه‌مند هستند، چراکه فکر می‌کنند نظارت پایین است و قیمت‌ها روند رو به رشد دارد.

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در هر دوره از انتخابات چهار یا پنج ماه قبل از برگزاری انتخابات، رهنمود‌هایی را دارند گفت: اما ایشان امسال از ابتدای سال رهنمودهای خود را بیان فرموده‌اند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام راحل فرموده‌اند که اصل انتخابات بسیار مهم است و مجلس در راس امور قرار داد، ادامه داد: مجلس از اشخاص سیاسی، اقتصادی، مطلع بر اوضاع جهان نیاز دارد و باید متعهد به نظام و موافق جمهوری اسلامی باشد.

وی با بیان اشاره به محور فرمایشات رهبری نیز گفت: ایشان فرمودند یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نماینده مجلس این است که قوی و کارآمد برای مدیریت باشد و از احتیاجات جامعه آگاه باشد.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: نماینده باید بصیر و هوشمند باشد، وعده وعید ندهد، وعده‌ای دهد که قابلیت اجرا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید از منفعت شخصی و حزبی به دور باشند، گفت: دنیا و مسائل کلان ملی مقدم بر مسائل شخصی است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: افراد در دوران پیش از انتخابات ممکن است توسط برخی‌ها هدایت شوند و این فرد نمی‌تواند نماینده مردم باشد و باید این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به بداخلاقی‌های انتخاباتی یادآور شد: دروغ فسق‌آور است، تخریب سایر کاندیداها حرام است، کسی که به مبانی ارزشی پایبند باشد دروغ و تهمت و تخریب انجام نمی‌دهد. 

آیت‌الله خاتمی اذعان کرد: همان طور که مردم همواره در صحنه بوده‌اند در انتخابات پیش رو نیز در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر