logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۵۶۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری زنجان به تصویب رسید

بودجه-۳-هزار-میلیارد-تومانی-شهرداری-زنجان-به-تصویب-رسید
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از تصویب بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری زنجان خبر داد و گفت: ۵۷ درصد بودجه مختص بخش عمرانی و ۴۳ درصد صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید ناصحی‌مقدم امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان که در خصوص طرح لايحه بودجه پيشنهادي سال ۱۴۰۳ مجموعه شهرداری زنجان برگزار شد با تبریک اعیاد اظهار داشت: حضور مردم انقلابی زنجان در جشن ۲۲ بهمن قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: هر روز نسبت به روز قبل باید تلاش بیشتری برای حل مشکلات مردم کرد، با وجود فشار اقتصادی و تحریم مردم روز‌های سختی پشت سر می‌گذارند اما با درک شرایط در مراسمات یوم‌الله ۲۲ بهمن حضور پرشور داشتند و نشان دادند همچنان پای انقلاب و نظام هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواخر دی ماه تحویل شورا شد و از ابتدا تا انتهای بهمن طی جلسات مستمر نقشه راه یک ساله مشخص شد.

وی بیان کرد: مبلغی که توسط شهرداری برای بودجه اعلام شده ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بود اما شورا با ۳ هزار میلیارد تومان موافقت کرد.

ناصحی‌مقدم ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد تومان از مبلغ مذکور سهم وصول ارزش افزوده، ۸۵۰ میلیارد تومان از محل املاک و دارایی‌ها و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بابت درآمد‌های کوششی که شامل عوارض ساخت و ساز است تامین خواهد شد و عمده درآمد‌ها در این فصل قرار دارد.

وی گفت: ۴۳ درصد بودجه شهرداری زنجان مختص هزینه‌های جاری و ۵۷ درصد صرف امور عمرانی خواهد شد. با این حال در سیاست‌گذاری بودجه سال ۱۴۰۳ سعی شد بودجه عمرانی ویژه لحاظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در بخش عمرانی برخی اقدامات در خصوص پروژه‌ها در سال‌های قبل آغاز شده است و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره از اولین اولویت‌های شورا است با این حال برای تکمیل این پروژه‌ها ۵۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: پروژه محور شهیدان کریمی که خود دارای ۴ زیر پروژه‌ است، پل روگذر شهیدان طارمی، بازسازی کانال شهید پیرمحمدی، تکمیل پروژه بوستان شهر، احداث کانال زنجانرود، تکمیل فاز شمالی سبزه‌میدان در مجموع در رقم مذکور در نظر گرفته شده و امیدواریم با رفع معارض‌ها در اجرای برخی پروژه‌ها اقدامات را سرعت ببخشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برخی اقدامات در سطح شهر باید همواره انجام گیرد گفت: اقدامات عمرانی همانند کفسازی، پیاده‌رو سازی، جدول‌کشی باید به صورت مستمر انجام شود برای این امر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: خرید زمین، تملک دارایی که برای گشایش معابر شهری لازم است در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شد.

ناصحی‌مقدم میزان بودجه لازم برای هدایت آب‌های سطحی که مورد نیاز با توجه به گسترش شهرک‌ها است، ۹۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آرامستان زنجان نیز همچنان نیاز به کارهای عمرانی دارد به طوری که در محور غربی آرامستان جاده موجود نیاز به بازسازی دارد و ۴۹ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: در بخش خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین که جزو حوزه‌های مغفول است باید به سطح استاندارد رسید و در این راستا نیز ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان برای بخش ایمنی و آتش‌نشانی گفت: توسعه شهر هوشمند نیز نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و ۴۷ میلیارد تومان برای این امر و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای احداث بازارچه‌ها در نظر گرفته شد. 

وی میزان بودجه فرهنگی را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: انجام کارها در مدیریت شهری و شهرسازی نیز نیازمند ۲۰ میلیارد تومان و بخش زیباسازی و المان‌های شهری نیز ۴۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر