logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۵۴۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

مردم باید مراقب اولویت‌ها همچون انتخابات باشند

مردم-باید-مراقب-اولویت‌ها-همچون-انتخابات-باشند
امام جمعه خرمدره با تاکید بر اینکه مردم باید مواظب اولویت‌ها همچون انتخابات باشند، گفت: راهپیمایی و انتخابات، مصداق بزرگ نصرت الهی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره ضمن گرامیداشت ایام‌الله مبارک دهه فجر، اظهار داشت: حضور مردم در مجامع سیاسی و مانند آنها متمّم ایمان بوده و بدون آن ایمانشان ناقص است و اگر حضور مردم نباشد، نتیجه‌ای جز گرفتاری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه باید مواظب اولویت‌ها بود، گفت: راهپیمایی و انتخابات، مصداق بزرگ نصرت الهی است. راهپیمایی‌ها قطعاً تأثیرگذار هستند. اگر امروز اروپا در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تا حد زیادی متزلزل شده است، به برکت اعتراضات مردمی است که در کشورهای مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: اما عامل اصلی اروپا را در موضع ضعف قرار داده، وابستگی به آمریکا و به ویژه گرفتاری در چنبره ناتوست، که فعالیت‌ها برای ایجاد ساز و کار استقلالی را با شکست مواجه ساخته است. 

امام جمعه خرمدره ادامه داد: پذیرش حکومت اسلامی یا پذیرش حکومت باطل معیار نزول رحمت و عذاب خداست. امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که یکی از ابرقدرت‌های قرن 21 یعنی شوروی سابق در تلاش است با همکاری و حمایت ایران، موجودیت خود را حفظ کند و ابرقدرتی دیگر به نام آمریکا در تلاش است در برابر اقتدار ایران، بیش از این سقوط نکند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که رژیم پهلوی روزی در برابر هر دو ابرقدرت، ضعیف و ذلیل بود و در موضع انفعال، در صدد حفظ سلطنت استبدادی نامشروع خود بود. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه دشمنان حتی در برابر صفحات مجازی رهبر عزیز ایران هم عاجز و درمانده شده‌اند، گفت: همچنانکه مدعیان آزادی از سر ضعف و ذلت و نداشتن منطق گفتگو، در حالی صفحات رهبر معظم انقلاب در فیس‌بوک و اینستاگرام را با داشتن 5 میلیون عضو حذف کردند که ادعای آزادی آن‌ها و غربگدایان، گوش جهان را کر کرده است. 

وی افزود: این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان داخلی و نمایندگان سفرای کشورهای اسلامی در روز مبعث فرمودند که جنایات غزه، محصول حاکمیت نظم نوین جهانی است و این نظم از بین خواهد رفت چرا که قرآن می‌فرماید انّ الباطل کان زهوقاً.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اینکه امروز نه تنها ایران که بلکه متحدان ایران در محور مقاومت تعیین کننده معادلات سیاسی در منطقه هستند، گفت: روسیه علی‌‌رغم میل آمریکا رهبران انصارالله یمن را برای بررسی اوضاع منطقه، دعوت و معاون وزیر خارجه روسیه از همراهان انصارالله به رهبری محمد عبدالسلام استقبال کرد. در حالی که آمریکا در تشکیل ائتلاف دریایی علیه یمن ناکام بوده است. 

وی با اشاره به اینکه البته این را هم می‌دانیم که تحرکات آمریکا در دریای سرخ و ناامن‌سازی آن، روابط اقتصادی روسیه با اعراب منطقه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد، اذعان کرد: این در حالی است که حتی تا همین امروز برخی بی‌بصیرت‌ها همکاری ایران با روسیه را اشتباه می‌دانستند. اما امروز مشخص شد که ایران در ارتباط با روسیه از موضع فعالانه و نه منفعلانه ورود کرده است. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه احتمال حمله آمریکا به ایران اگر چه به شدت ضعیف است ولی در صورت اتفاق، نتیجه‌ای جز پشیمانی و سقوط هر چه بیشتر برای آن‌ها نخواهد داشت، گفت: ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا، رسم الخط و همه نمادهای هویت از جمله حجاب زنان و پوشش زنان را به شکلی منفعلانه تغییر داد، اما هنوز این عضویت پذیرفته نشده است و شاید هیچ وقت هم پذیرفته نشود. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام رهبر رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی به هیچ بهانه‌ای از ارزش‌هایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمی‌گیرد بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند. حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: جمهوری اسلامی، به اصول خود به‌شدت پایبند و با خطوط اصلی خود هرگز بی‌مبالاتی نمی‌کند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند. 

وی خاطر‌نشان کرد: انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر