logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۵۳۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار:

۵۰ میلیون نفر سهامدار عدالت در کشور شناسایی شدند

-۵۰-میلیون-نفر-سهامدار-عدالت-در-کشور-شناسایی-شدند
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در طول سال‌های مختلف ۵۰ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت در کشور شناسایی شدند، گفت: طرح توزیع سهام عدالت به ایستگاه‌های خوبی رسیده است و تقسیم سود سهام عدالت به خوبی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مهدی حاجی‌وند امروز در حاشیه جلسه‌ برگزاری انتخابات شرکت تعاونی سهام عدالت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس قوانین و مقررات اجرای طرح سهام عدالت در حالی از سال ۱۳۸۵ در کشور پیگیری می‌شود که مقرر است با این طرح شاهد مشارکت مردم در اقتصاد، بهره‌وری و کارایی بیشتر در بنگاه‌های تولیدی باشیم و از همه مهمتر افزایش سطح سواد مالی و فرهنگ سهامداری را در کشور رقم بزنیم. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در طول سال‌های مختلف ۵۰ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت در کشور شناسایی شدند، گفت: طرح توزیع سهام عدالت به ایستگاه‌های خوبی رسیده است و تقسیم سود سهام عدالت به خوبی در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: موضوع متوفیان سهام عدالت نیز تعیین تکلیف شده است که البته نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری نیز دارد.

وی بیان کرد: این‌روزها به مرحله برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت رسیده‌ایم و استان زنجان از جمله استان‌هایی است که قرار است در مرحله اول مجامع استانی خود را برگزار کند چراکه نسبت به سایر استان‌ها شرایط بهتر، تعاونی‌های فعال‌تری دارد و سرمایه‌گذاری استانی نیز فعالتر است.

حاجی‌وند گفت: با جلساتی که با امور اقتصاد و دارایی، اتاق تعاون و مجموعه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در استان برگزار شده، هماهنگی‌های خوبی انجام گرفته تا مجامع برگزار شوند.  

وی اذعان کرد: تعاونی‌ها در مرحله نخست باید بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع خود را با حد نصاب ۲۰ درصدی برگزار کنند و در روز مجمع مردم نیز می‌توانند یا به صورت حضوری و یا به صورت وکالتی و یا آنلاین در مجمع شرکت کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر به هر دلیلی سهامداران نتوانستند در این مجمع شرکت کنند تعاونی‌ها به وکالت از آن‌ها می‌توانند در روز مجمع حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مجمع کاملا رایگان است، یادآور شد: هر چه مشارکت بیشتر، جامعه سهامداران منتفع خواهند شد. علاوه بر این، این اقدام در سود سالیانه دریافتی سهامداران نیز موثر خواهد بود و از سویی دیگر به افزایش بهره‌وری شرکت‌ها کمک خواهد کرد. 

حاجی‌وند در پاسخ به سوالی در ارتباط با جاماندگان سهام عدالت، گفت: به گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی در طول چند ماه گذشته طرح تخصیص سهام عدالت به سهامداران جدید به هیأت دولت ارائه شده و همه چیز به تصمیم دولت بستگی دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر