logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۵۳۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان زنجان:

بیش از ۵۰ درصد زنجانی‌ها غیر مستقیم سهامدار سهام عدالت هستند

بیش-از-۵۰-درصد-زنجانی‌ها-غیر-مستقیم-سهامدار-سهام-عدالت-هستند
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان، سهامدار سهام عدالت هستند، گفت: بیش از ۵۰ درصد سهامداران سهام عدالت استان مدیریت سهام خود را بر عهده شرکت‌های تعاونی قرار داده‌ و روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

محمد‌رضا نادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  اظهار داشت: دغدغه اصلی این است که حقوق به حق مردم در بحث سود سهام عدالت پرداخت شود و مردم بتوانند از آورده سود این سهام که در نزد شرکت‌های بزرگ قرار دارد، منتفع شوند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با پیگیری‌هایی که از طریق وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس انجام شد، استان زنجان به همراه یکی از استان‌های دیگر به عنوان پایلوت برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی انتخاب شد و امیدواریم این مجمع در اسرع وقت برگزار شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه، با توجه به اینکه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی استان باید قبل از برگزاری مجمع به حد نصاب برسند، گفت: امیدواریم این اقدام تا آخر ماه اتفاق بیفتد. 

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند وارد مجمع شوند، گفت: مهمترین مولفه حضور حداکثری است از این بابت که سهامداران بتوانند خود اصالتا افرادی را معرفی نمایند، در غیر این صورت شرکت‌های تعاونی نمایندگی را برعهده خواهند داشت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه بالای ۶۰ درصد جمعیت استان سهامدار سهام عدالت هستند، گفت: سهامداران به دو شکل در استان هستند برخی‌ها مدیریت دارایی خود را به طور مستقیم بر عهده گرفته‌اند.

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد سهامداران سهام عدالت استان مدیریت سهام خود را بر عهده شرکت‌های تعاونی قرار داده‌ و روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند. 

نادری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت‌های تعاونی بتوانند از بابت سهام عدالت، حق مردم را بگیرند و هم اینکه بتوانند در قالب‌ سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دیگر به مردم کمک کننده باشند، گفت: ما این دغدغه را داریم که مردم این مجمع را جدی بگیرند و به مجمع با حضور حداکثری و به خوبی برگزار شود.

نادری با اشاره به اینکه ما به عنوان ناظر و تسهیلگر در کنار مردم هستیم، تصریح کرد: سود برگزاری چنین مجمع‌هایی در آینده به خود سهامداران خواهد رسید.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر دولتی که در مرحله واگذاری سهام عدالت مردم سهامداران آن‌ها هستند شامل شرکت‌های مهمی مانند ایران‌خودرو، آلومینیوم ایران، بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت و پارس‌سویچ زنجان، شرکت‌های پالایشگاهی، حمل و نقل از جمله این شرکت‌ها هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر