logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۵۳۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

پیشرفت‌های علمی بخشی از دستاوردهای مهم انقلاب است

پیشرفت‌های-علمی-بخشی-از-دستاوردهای-مهم-انقلاب-است
رئیس دانشگاه پیام نور زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف در عرصه‌های مختلف علم، فناوری، صنعت، فرهنگ، سلامت و اقتصاد گفت: افزایش رشد ۱۷ برابری تولیدات علمی بخش مهمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

رویا کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بنا به گزارش پایگاه استنادی ISC در ۲۰ سال اخیر شاهد رشد ۱۷ برابری تولیدات علمی هستیم، به طوری که در سال اول پیروزی انقلاب اسلامی (سال ۱۹۸۰)  ایران در بین کشورهای جهان رتبه ۵۰ را داشته و پس از ۲۰ سال به رتبه ۳۹ ارتقا یافته و در سال‌های اخیر به رتبه ۱۵ رسیده است گفت: این انقلاب بزرگ نماد خودباوری است که طی آن پیشرفت‌‌های بی‌بدیلی در کشور شکل گرفته که یکی از نمونه‌های این پیشرفت میزان و روند صعودی تولید علم است.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: دهه مبارک فجر به عنوان نماد اراده ملت عدالت طلب و خاستگاه تبلور ارزش‌های اسلامی و ملی، نمود به ثمر رسیدن ایثار و از جان گذشتگی مردم آزاده ایران زمین است که در برابر خودکامگی، شخص محوری و ذلت پذیری به پا خواسته و انقلاب اسلامی ایران را به سرمنزل مقصود رساندند.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان عنوان کرد: نطام جمهوری اسلامی ایران نظامی شکل گرفته بر اساس اراده، غیرت و همت ملت در سایه هدایت رهبری فرهیخته و وارسته است که در حد اعلای خودشکوفایی با  همدلی و همراهی ملت، جهانی را به حیرت واداشت و در برابر استعمارگران پیروزمندانه درخشید‌.

کرمی ابراز کرد: این نظام اسلامی مبتنی بر عدالت خواهی ایجاد فرصت‌های برابر برای همگان را در اولویت خود داشت، و همین امر موجبات فرصت‌هایی چون آموزش برای همه آحاد جامعه در شهر و روستا و حتی برای خانم‌ها و آقایان شده است.

وی گفت: همین فرصت‌های آموزشی سبب ایجاد فرصت‌های شغلی شده که جایگاه بانوان در آن چشمگیر است. در  ایران اسلامی بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه نه به فراموشی سپرده شدند و نه استفاده ابزاری از بانوان مجاز شمرده شد، بلکه بانوان در کنار حفظ بنیان خانواده به عنوان اولویت اول، فرصت خدمت در رده‌های مختلف شغلی و حتی مدیریتی را در محیطی ایمن و ارزشی تجربه می‌کنند که از دیگر موهبت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان اضافه کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و یاد وخاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب این ایام فرخنده را به تمامی مردم شریف ایران، تبریک و تهنیت عرض نموده و امید است که با همدلی و همزبانی همچنان پرتلاش در عرصه علم، فناوری، صنعت، فرهنگ، سلامت و اقتصاد رو به سوی افق‌های روشن حرکت کنیم و با انتخاب افراد با صلاحیت همچنان در مسیر رشد و بالندگی کشور عزیزمان سهیم باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر