logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۵۱۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زینب (س) مدافع مکتب اسلام و الگوی بارز ولایتمداری است

حضرت-زینب-(س)-مدافع-مکتب-اسلام-و-الگوی-بارز-ولایتمداری-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ولایتمداری از خصوصیات اصلی حضرت زینب (س) است گفت: حضرت زینب (س) مدافع مکتب اسلام و الگوی بارز ولایتمداری است.

حجت الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حضرت زینب (س) زنی بود که در کنار امام سجاد علیه‌السلام عهده دار پیام رسانی کربلا به گوش تاریخ آینده بشریت بود و الحق رسالت خود را پیامبر گونه انجام داد گفت: زینب سلام الله علیها  با این اوصاف خود را تبدیل به یک الگوی تمام و کمال تبدیل نمود که برای همیشه تاریخ بشریت تازگی دارو و خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نیمه ماه رجب سالروز شیر زنی است که تاریخ دنیا مثل آن را به چشم خود ندیده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: آری از شیر زنی صحبت می‌کنیم که به واقع زن بود ولی کار مردانه‌ای کرد و با روایت حقیقت کربلا با همه مصیبت‌ها و گرفتاری.ها، تاریخ کربلا را زیبا نوشت و قیام امام حسين عليه السلام را کامل کرد و باعث حیات قیام و مکتب عاشورایی امام عصر خود امام حسین علیه السلام شد.
حجت الاسلام ناصر ابراز کرد: او با بندگی خویش در پیشگاه خدا، با معرفت و بصیرت خویش نسبت به امام زمانش، با اخلاقش با حلم و صبرش با عفت و حیایش با علم با گذشت و سخاوتش با خطبه‌های آتشین  و دشمن شکنش  به معنای واقعی کلمه جهاد در راه خدا کرد و در همین مسیر روشنگر حقایق واقعه عاشورا شد و با جهاد تبیین خود از قیام امام خویش یزید را سر جای خود نشاند و حقانیت و مظلومیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا را به گوش عالم رساند.
وی ابراز کرد: اگر حضرت زینب (س) نبود دین اسلام یک دین جهانی نمی‌شد و همه وقایع کربلا در کربلا می‌ماند و حقیقت جهاد امام حسین (ع) جهانی نمی‌شد خطبه‌های حضرت زینب (س) چنان بود که کوفیانی که سال‌ها در حسرت شنیدن خطبه حضرت علی (ع) بودند احساس می‌کردند که این علی است که پرصلابت و با شجاعت خطبه می‌گوید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: القاب حضرت زینب فاضله، کامله، عالمه غیر معلمه و بیشتر عارفه آل علی و عقیله بنی‌هاشم معروف است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر