logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۵۱۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر حزب اعتماد ملی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

نمایندگان بوسیله احزاب پاسخگوی مطالبات مردم باشند

نمایندگان-بوسیله-احزاب-پاسخگوی-مطالبات-مردم-باشند
دبیر حزب اعتماد ملی استان زنجان با بیان اینکه احزاب واسط بین نمایندگان مجلس و مردم هستند، گفت: نمایندگان باید از طریق احزاب پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

حسن کریمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در خصوص مهم‌ترین وظیفه نمایندگان در سطح کلان و ملی با اشاره به اینکه نمایندگان در درجه اول وظیفه قانون‌گذاری در کشور را دارند، اظهار داشت: دومین وظیفه نمایندگان مجلس نیز بحث نظارت است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه نماینده باید قانون‌گذار باشد و با قوانین و وضع قانون در مجلس آشنا باشد، گفت: نمایندگان باید با حقوق دولت نسبت به مردم، حقوق مردم نسبت دولت، حقوق شهروندی آشنا باشد.

کریمیان با اشاره به اینکه یک نماینده در ابتدا باید با وضع قانون آشناییت کامل داشته باشد، گفت: در مرحله بعدی نمایندگان باید قوانین را به طور کامل و خوب مورد مطالعه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه قوانینی که در مجلس به تصویب می‌رسد معمولا تمام آن‌ها به مرحله اجرا نمی‌رسد، ابراز داشت: همین امر باعث می‌شود مردم نتیجه قوانین را هم نبینند.

دبیر حزب اعتماد ملی استان زنجان با بیان اینکه نمایندگان با احزاب ارتباط نمی‌گیرند در صورتی که اگر این رابطه وجود داشته باشد می‌توانند مشکلات مردم را از طریق احزاب پیگیر باشند، گفت: در کشور ما به احزاب سیاسی زیاد میدان نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه احزاب واسط بین نمایندگان و مردم هستند، افزود: تا زمانی که نمایندگان انتخاب نشده‌اند با احزاب هماهنگ می‌شوند اما بعد از انتخاب ارتباط خود را با احزاب قطع می‌کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه تا زمانی که ارتباط بین نمایندگان و احزاب برقرار نباشد بسیاری از مشکلات حل نمی‌شود.

کریمیان تصریح کرد: نمایندگان وقتی وارد مجلس می‌شوند کلا احزاب را کنار می‌گذارند و توجهی به مطالبات احزاب که به عبارتی مطالبات مردم است ندارند.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های آخر مانده به انتخابات نمایندگان سراغ احزاب می‌آیند، تصریح کرد: باید کار را به دست کاردان بدهند و مملکت باید با حزب اداره شود. 

دبیر حزب اعتماد ملی استان زنجان در پاسخ به این سوال که نماینده چگونه باید پاسخگوی افکار عمومی باشد، گفت: این پاسخگویی نماینده به مطالبات مردمی باید از طریق احزاب باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان نباید در انتصابات دخالت داشته باشد، اذعان کرد: با دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها روال کار از دست مقام عالی استان که استاندار باشد خارج می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر