logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۵۰۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با سراسر کشور؛

اعتکاف در 4 مسجد قیدار برگزار می‌شود+فیلم

اعتکاف-در-4-مسجد-قیدار-برگزار-می‌شود+فیلم
امام جمعه قیدار از برگزاری برنامه اعتکاف در 4 مسجد قیدار استان زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در مورد اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف یک عبادت معجون و مرکب است و بهترین عبادت برای سالکان الی الله است که در طول سال سه روز را با خدای خود خلوت کنند و میانبری می‌شود، یعنی ره صد ساله را در اعتکاف می‌شود در یک شب پیمود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امیدواریم که خدای متعال به همه ی ما توفیق بدهد جزء معتکفین باشیم یا در خدمت معتکفین باشیم.

امام جمعه قیدار ادامه داد: برنامه اعتکاف امسال در چهار مسجد شهر قیدار برگزار می‌شود و شرایط برگزاری آن به این صورت است که هم برای خواهران و هم برای برادران؛ بزرگسالان و دانش اموزی اجرا خواهد شد وهزینه ثبت‌نام شهر قیدار متغیر است.

سید مجید موسوی مسئول گروه علمی فرهنگی بینه شهر قیدار در مورد هزینه اعتکاف دانش آموزی عنوان کرد: فعلا هزینه ثبت نام برادران200 هزار تومان هست و  برای دانش اموزان خواهر 400 هزار تومان است.

وی افزود: هزینه اعتکاف برای بزرگسالان مبلغ 350 هزار تومن در نظر گرفته شده است.

مسئول گروه علمی فرهنگی بینه شهر قیدار ادامه داد: ستاد مردمی برگزاری اعتکاف که دفتر انجمن ستاد تبلیغات است و بقیه ارگان ها به همراه گروه علمی فرهنگی بینه مثل سال قبل در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف قیدار همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود افزود: این مراسم معنوی هر سال با رونق بیشتری برگزار می‌ شود و فقط در دوره کرونا توقف داشته است.

موسوی ادامه داد: امسال اتفاق خوبی که در شهر قیدار اتفاق افتاده است این است که امسال اعتکاف برای دانش آموزان پسر نیز برگزار می‌شود البته مراسم اعتکاف در سال گذشته برای دانش آموزان دختر با شکوه خاصی برگزار شد و امسال هم قرار است که هم برای دانش آموزان خواهر و هم دانش آموزان پسر انجام شود.

وی افزود: دانش آموزان دوره‌ متوسطه می‌توانند در مراسم اعتکاف شرکت کنند چه دوره‌ راهنمایی و چه دوره دبیرستان،البته با رضایت نامه پدر و مادر می‌توانند در این برنامه مشارکت داشته باشند.

مسئول گروه علمی فرهنگی بینه قیدار بیان کرد: اعتکاف در مجموع یک برنامه ای است که صفر تا صد آن، کار فرهنگی است و شامل برنامه های فردی و گروهی است.

بهروز کثیرلو رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خدابنده  نیز ضمن تبریک اعیاد رجب گفت: از تک تک دانش اموزان دعوت می‌شود که این فرصت بسیار خوب را مغتنم بشمارند و در این ایام‌البیض و در شب‌های اعتکاف در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند زیرا که فرصت خودسازی مطلوبی است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر