logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۴۹۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان:

۴۵ مسجد در سطح استان آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف شد

۴۵-مسجد-در-سطح-استان-آماده-برگزاری-مراسم-معنوی-اعتکاف-شد
دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان گفت: 45 مسجد در سطح استان و ۲۳ مسجد در شهرستان زنجان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت الاسلام دوست علی محمدی با بیان اینکه سنت نبوی اعتکاف پدیده‌ای مبارک است که اگرچه قدمت آن از صدر اسلام بوده اما رویش و رشد آن از بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت، گفت: از نظر مقام معظم رهبری، نظام مقدس جمهوری اسلامی بواقع سخت افزاری است که نرم افزار آن مفاهیم معارف و آموزه‌های اصیل اسلامی است که می‌بایست ترجمه عملی شوند تا در عینیت‌های سبک زندگی مردم مؤمن و انقلابی متبلور گردد.

بیشتر بخوانید
وی متذکر شد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه به آئین معنوی اعتکاف دارند و در این خصوص تاکید کردند؛ آئین شورانگیز اعتکاف که در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان عیار معنویت و اخلاق جامعه معرفی شده است به عنوان یک مناسک عبادی جامع دارای ظرفیت‌های اخلاقی، معنوی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی گسترده و کارآمدی می‌باشد که نیازمند توجه ویژه ارکان نظام اسلامی است تا از ابعاد و کارکردهای متعدد آن بیشترین بهره را در جهت پیشبرد آرمان‌های اسلامی و انقلابی ببرند.
مسئول ستاد مردمی اعتکاف زنجان با اشاره به افزایش مساجد برای برگزاری آئین اعتکاف در این استان، گفت: ۴۵ مسجد در سطح استان و ۲۳ مسجد در شهرستان زنجان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.
 محمدی افزود: معتکفان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برابر با پنجم، ششم و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز در مساجد معتکف می‌شوند و تمامی افراد می‌توانند در اعتکاف رجبیه ثبت نام کنند.
 
دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان اظهار کرد: نام‌نویسی از معتکفان امسال از روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه آغاز می‌شود و تا سوم بهمن ادامه دارد و علاقمندان از عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی می‌توانند جهت ثبت نام از ساعت ۹ صبح تا زمان اذن مغرب به امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان مراجعه کنند.
 محمدی بیان داشت: هزینه ثبت نام اعتکاف امسال طبق نظر شورای ستاد اعتکاف زنجان برای هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بوده که برای اعتکاف مادران و کودکان به ازای هر کودک مبلغ ۱۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود.
وی با اشاره به زیست مومنانه در اعتکاف گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که معتکف‌ها به سمتی بروند که تمرینی برای زیست مومنانه و تقوای اجتماعی داشته باشند؛ زیرا جامعه امروز ما به تقوای جمعی و تقوای اجتماعی نیازمند است به همین خاطر تلاش شده است که معتکفان بتوانند در فضای اعتکاف تمرینی برای زیست مومنانه داشته باشند و این امر در زندگی آنان و بدنه جامعه نیز جاری شود.
 
دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان گفت: طی هفته گذشته، پس از دریافت حکم دبیری اعتکاف، از طرف آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان سریعا با تشکیل جلسات شورای راهبردی و تیم‌ها، واحد‌های مختلف ضمن بهره‌مندی از تجارب اعضای ستاد سال‌های گذشته، مدیران و اعصای ستاد جدید تعیین و متعقب بعد از جلسات امامان جماعت و امنای مساجد منتخب، کارگروه‌ها تشکیل و امورات مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و در حال پیشروی است.
 محمدی تاکید کرد: مجوز برگزاری مراسم اعتکاف امسال تنها از سوی ستاد مردمی اعتکاف صادر می‌شود و سایر مجموعه‌ها نیز باید با هماهنگی و مجوز این ستاد اقدام به برگزاری این مراسم داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر