logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۴۹۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون هماهنگی توزیع توانیر:

برق گران‌بهاترین انرژی جهان است

برق-گران‌بهاترین-انرژی-جهان-است
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برق گران‌بهاترین انرژی جهان است و در سال‌های اخیر مصرف انرژی برق در کشور ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حمیدرضا پیر پیران امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن با اشاره به اینکه برق گران‌بهاترین انرژی جهان است به طوری که برای تولید هر هزار مگاوات آن باید ۵۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه شود، گفت: در سال‌های اخیر مصرف انرژی برق در کشور ۶ درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این میزان رشد مصرف علی‌رغم هزینه‌های جاری، حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بار مالی برای صنعت برق کشور به همراه دارد.

وی ادامه داد: منحنی رشد انرژی نشان می‌دهد با رشد ۶۰ تا ۷۰ درصدی انرژی در کشور مواجهیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه صنعت برق از رشد غیرمنطقی مصرف پیروی نمی‌کند، گفت: از سال ۱۹۹۱ میلادی تا سال‌های اخیر شدت مصرف انرژی در جهان از باب تولید و ارائه خدمات ۷۰ درصد رشد دارد.

وی تاکید کرد: می‌توان مصرف انرژی در بخش کشاورزی را نیز کاهش داد.

محمد علی‌اکبری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر نیز با اشاره به اینکه مشکل در مصرف، دامن‌گیر کل کشور است و برای درمان باید کل کشور را به همراهی با خود بطلبیم، گفت: امسال پنج جشنواره ملی با عناوین کاریکاتور، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، برق و رسانه و جشنواره فیلم‌کوتاه «خانه روشن» در حوزه فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه انرژی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در صنعت برق بر این باور هستیم که میزان مصرف زیاد است و در این مسیر، سیاست اشتباه افزایش تولید را داریم، گفت: مسابقه تولید و مصرف به پایان ‌نمی‌رسد و نیاز داریم تا مصرف را کنترل کنیم. در صنعت برق به باور انسداد رسیده‌ایم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه صنعت برق را باید به یک موضوع اجتماعی تبدیل کنیم، خاطر نشان کرد: باید سواد انرژی همه مردم ارتقا یابد. زبان هنر، چشمه جوشان و خروشانی است که بر هر نوع مخاطب تاثیر می‌گذارد، مقوله اجتماعی‌سازی صنعت برق را باید اجرا و روش درست مصرف برق را باید بین مردم نهادینه کنیم.

اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه خانه روشن امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان و به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق زنجان برگزار شد.

۱۰۹ اثر در جشنواره ملی فیلم کوتاه " خانه روشن " برای بررسی در مرحله داوری انتخاب شد که ۱۴۸ اثر در بخشهای داستانی، مستند، پویانمایی و موشن گرافیک به این جشنواره ارسال شده بود.

از مجموع آثار رسیده به این جشنواره ۳۸ فیلم در بخش داستانی، ۳۵ فیلم در بخش مستند و ۷۵ اثر نیز مربوط به بخش‌های پویانمایی و موشن گرافیکی است.

برگزاری این جشنواره موجب مشارکت مردم در امور مختلف و نمایش توانمندی فعالان عرصه هنر و رسانه در این رویداد و هم افزایی هر چه بیشتر در این حوزه می شود که مراسم اختتامیه آن با حضور هنرمندان سرشناس ملی از قبیل علیرضا خمسه، غلامحسین لطفی و محمود نظرعلیان برگزار شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر