logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۱۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

میزان مصرف برق در استان زنجان ۶ درصد افزایش یافت

میزان-مصرف-برق-در-استان-زنجان-۶-درصد-افزایش-یافت
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: در این بازه زمانی هر سال مصرف برق در استان ۵ درصد افزایش می‌یافت اما امسال این افزایش مصرف به ۶ درصد رسیده است.

پیام جوادی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; در ارتباط با افزایش ساعات قطعی برق در بخش کشاورزی گفت: این افزایش ساعت قطعی برق مشمول تعداد محدودی از مشترکان برق کشاورزی که بر روی فیدر‌هایی که به صورت عمومی قرار دادند، اعمال می‌شوند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ساعت قطعی برق در بخش کشاورزی از ابتدا همان ۵ ساعت بود اما در استان برای مراعات حال کشاورزان ۴ ساعت قطعی برق انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان همچنین در خصوص علت قطعی چند ساعته برق طی روز‌های گذشته در بخش خانگی در منطقه زنجانرود نیز گفت: مدیریت شبکه برق ایران به تمام استان‌های کشور سهمیه‌های اضافه‌ای برای کاهش مصرف برق ابلاغ کرده و باید حجمی از مصرف برق کاهش می‌یافت که این امر در بخش خانگی منطقه محدودی اعمال شد، در این راستا قطعی برق بخش صنعتی نیز از یک روز به دو روز افزایش یافت و افزایش قطعی برق در بخش کشاورزی نیز اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در طول روزهای گذشته با افزایش دما؛ افزایش بسیار چشمگیری داشت، گفت: مصرف برق به ۷۳ هزارو ۴۵۰ مگاوات در کشور رسید.

جوادی اذعان کرد: در این بازه زمانی هر سال مصرف برق در استان ۵ درصد افزایش می‌یافت اما امسال این افزایش مصرف به ۶ درصد رسیده و این امر در کل استان‌ها رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در حدود ۴۰۰ هزار مشترک خانگی دارد که طی ماه گذشته ۲۸۰ هزار مشترک خانگی همکاری خوبی در مدیریت مصرف انرژی داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر در ارتباط با مدیریت مصرف انرژی در بخش ادارات نیز بیان کرد: در ادارات اقدام به نصب کنتور هوشمند کرد‌ه‌ایم که بار مصرفی آنها هر روز قرائت می‌شود که در این راستا مشترکانی که بعد وقت اداری میزان مصرف کاهشی که در نظر گرفته شده است را رعایت نمی‌کنند شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه به تعدادی از ادارات اخطار کتبی داده شد گفت: به برخی ادارات به دلیل عدم همکاری اخطار دوم هم ابلاغ شده است و در صورتی که برای بار سوم همکاری صورت نگیرد با قطع برق ملزم به همکاری خواهند شد. که خوشبختانه همکاری لازم انجام شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر