logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۴۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

منطق انقلاب اسلامی، منطق قرآنیِ نفی سلطه مستکبرین است

منطق-انقلاب-اسلامی،-منطق-قرآنیِ-نفی-سلطه-مستکبرین-است
ماجرای فلسطین طبیعتا از ۷ اکتبر و طوفان الاقصی شروع نمی‌شود و سالیان سال است که فلسطین در برابر اسرائیل تسلیم نشده و ایستادگی و مقاومت جهبه حماس در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با توجه به چیستی و چرایی مقاومت  فلسطین می‌توان عقلانیت، توانمندی و کارآمدی آن را نیز درک نمود و جریان مقاومت فلسطین به عنوان بخشی از جریان  اسلامی مقاومت  با محوریت جمهوری اسلامی است که بعد از انقلاب اسلامی به تدریج شکل گرفت.

بیشتر بخوانید

از آنجا که منطق انقلاب اسلامی، منطق قرآنیِ نفی سلطه مستکبرین بر مومنین می‌باشد وقتی جرقه انقلاب اسلامی زده شد و مسلمانان شاهد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و تداوم آن با رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شدند کم کم بیدار شدند و موج بیداری اسلامی در منطقه منجر به تولد هسته‌های مقاومت شد.

سیر شگل گیری این هسته‌ها و تبدیل آن به جریان مردمی مقاومت به سرعت اتفاق می‌افتاد و دلیل آن وجود یک نمونه موفق به نام جمهوری اسلامی در ایران بود.

ویژگی اسلامی و مردمی بودن این هسته‌ها و جریان‌های مقاومت و پیوند و ارتباط آنها با کانون اصلی آن یعنی جمهوری اسلامی روند سازماندهی و توانمندسازی آن را به سرعت تحقق  بخشید.

جمهوری اسلامی با تجربه‌های گوناگون سیاسی و نظامی الگوی موفق و مدل عینی تولد و حیات این هسته‌های مقاومت در منطقه شده و با هم افزایی‌هایی که جمهوری اسلامی با آنها نموده تمام مسائل و چالش‌های سیاسی و امنیتی منطقه را حل نموده و راه را برای پاکسازی منطقه از تهدیدات اساسی هموار نموده است.

تاثیر بی بدیل حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در شکل گیری، سازماندهی و رهبری میدانی هسته‌های مقاومت مورد اذعان همه جریان‌های مقاومت می‌باشد و بر این موضوع تاکید دارند.

رهبری میدانی و موفق وی اکنون کار را به جایی رسانده است که هر کدام از هسته‌های مقاومت الگوی بومی مقاومت خود را دریافته و بر توسعه آن و توانمدسازی آن تلاش می‌کنند و هر هسته در جای خود دشمن را از تقابل عاجز نموده است .

مدل مقاومت تونلی حماس با حمایت ۷۵ درصد مردمی و مجهز بودن به توان موشکی و مقاومت دریایی یمن با حمایت قاطع مردمی و توان موشکی و پهپادی و موقعیت استراتژیک  و پشتیبانی نظامی و سیاسی سایر جریانها از طوفان الاقصی نمونه‌های عینی توانمندی و عقلانی بودن شکل مقاومت منطقه می‌باشد.

حجت الاسلام حسین اکبری/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر