logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۴۹۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

ثبت‌نام نامزد‌ها برای تبلیغات تلویزیونی انتخابات مجلس از صدا و سیما­ آغاز شد

ثبت‌نام-نامزد‌ها-برای-تبلیغات-تلویزیونی-انتخابات-مجلس-از-صدا-و-سیما­-آغاز-شد
ثبت‌نام نامزد‌ها برای تبلیغات تلویزیونی انتخابات مجلس از صدا و سیما­ آغاز شد و ­­­نامزدها باید از طریق سامانه ستاد تبلیغات به نشانی em۱۴۰۲.ir ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»ثبت‌نام نامزد‌ها برای تبلیغات تلویزیونی انتخابات مجلس از صدا و سیما­ آغاز شد و ­­­نامزدها باید از طریق سامانه ستاد تبلیغات به نشانی em۱۴۰۲.ir ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید

به منظور تحقق عدالت انتخاباتی و فرصت‌های برابر تبلیغاتی، سازمان صداوسیما ثبت‌نام نامزدها برای تبلیغات تلویزیونی انتخابات را از ۲۵ دی آغاز می‌کند.

در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی انتخابات، ابلاغی مقام معظم رهبری، و ماده ۷۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور تحقق عدالت انتخاباتی و فرصت‌های برابر تبلیغاتی، سازمان صداوسیما ثبت‌نام نامزدها برای تبلیغات تلویزیونی انتخابات را از ۲۵ دی آغاز می‌کند.

توجه به نکات زیر ضروری است:

۱- با توجه به اینکه قانون انتخابات مجلس و آیین‌نامه اجرایی آن (که به تصویب هیئت وزیران رسیده‌ است)، دریافت هزینه‌های بهره‌مندی از امکانات عمومی را در حدود هزینه تمام‌ شده مجاز دانسته‌ است، هزینه تبلیغات متناسب با میزان پوشش فرستنده و هزینه‌های اجرایی و بزرگی حوزه انتخابیه خواهد بود که در سامانه ثبت‌نام به نامزدها اعلام خواهد شد.

۲- مطابق تبصره ۲ ماده ۶۱ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (مصوب ۱۴۰۲)، ضوابط فنی و محتوایی پس از تأیید هیئت اجرایی مرکزی از طریق هیئت استانی تبلیغات به اطلاع نامزدها خواهد رسید. نظارت بر حسن اجرای این ضوابط قانونی بر عهده سازمان صداوسیما است.

۳- هر نامزد باید ویدئوهای خود را در قالب مصوب سازمان صداوسیما تولید کند. این بسته تصویری که حدود بیست دقیقه خواهد بود، شامل ویدئوی حامیان، سوابق، برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزد خواهد بود. تعداد پخش و بازپخش در هر حوزه انتخابیه متناسب با تعداد نامزدهایی است که برای تبلیغات تلویزیونی نام‌نویسی کرده‌اند.

۴- در حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند، نامزدها به تعداد کرسی‌ها می‌توانند با یکدیگر ویدئوی تبلیغاتی مشترک تهیه کنند و در زمان تبلیغات آن‌ها، ویدئوی مشترک در قالب مصوب ستاد انتخابات سازمان صداوسیما پخش خواهد شد.

6- چنانچه تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه‌های انتخابیه پر نامزد بیش از ظرفیت صدا و سیما باشد ممکن است زمان بسته تبلیغاتی یا تکرار ان کاهش یابد و یا اجرای تبلیغات تلویزیونی در آنها لغو و مبالغ دریافتی مسترد خواهد شد. تصمیم‌گیری درباره این حوزه‌ها حداکثر تا سه روز پس از پایان ثبت نام صورت خواهد گرفت. ‌

۸- داوطلبانی که صلاحیتشان به تأیید شورای نگهبان نرسد، مبالغ پرداختی آنان بازگردانده خواهد شد.

۹- چنانچه نامزد نتواند تبلیغات خود را با قواعد مصوب تولید کند یا از تبلیغات تلویزیونی منصرف شود، مبلغ دریافتی برگردانده نخواهد شد.

۱۰- سازمان صداوسیما در قبال نامزدهایی که در تاریخ مقرر در سامانه ثبت‌نام نکرده باشند، مسئولیتی نخواهد داشت.

۱۱- سازمان صداوسیما برای نامزدهای حوزه‌های انتخابیه اقلیت‌های دینی، فرصت مساوی را در یکی از شبکه‌های موجود فراهم خواهد کرد.

صدا و سیما ۲۰۰ شبکه تلویزیونی برای حوزه‌های انتخابیه راه اندازی کرده است.

در استان زنجان نیز ۴ شبکه تلویزیونی بر اساس ۴ حوزه انتخابیه استان زنجان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر