logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۴۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مذهبی:

امام هادی(ع) با جریان‌های انحرافی مبارزه کرد

امام-هادی(ع)-با-جریان‌های-انحرافی-مبارزه-کرد
کارشناس مذهبی گفت: امام هادی(ع) نه تنها با حاکمان غاصب و ظلم و جور آنان می‌جنگید بلکه با جریان‌های انحرافی که در بستر این حکومت‌ها به وجود آمده بود نیز مبارزه کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، رقیه رجبی کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه  با تسلیت شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: جهادتبیین یکی از مهم‌ترین راهبردهای امام هادی(ع) برای روشنگری و انتشار معارف و حقایق دینی و پاک کردن چهره دین از بدعت‌های مختلف بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آن حضرت در دورانی به امامت رسید که امواج ضلالت و گمراهی از هر طرف جامعه اسلامی را دربرگرفته بود، حتی در میان شیعیان نیز، غالیان به مسموم‌ کردن فکر و اندیشه مردم مشغول بودند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: در این شرایط، تاکتیک و روشی که توسط امام هادی علیه‌السلام برگزیده می‌شد، باید ویژگی‌های خاصی می‌داشت که بتواند از پس آن معضلات برآید و جهاد تبیین صورت گیرد.

وی با اشاره به شیوه مبارزاتی دهمین امام بیان کرد: امام هادی(ع) نه تنها با حاکمان غاصب و ظلم و جور آنان می‌جنگید بلکه با جریان‌های انحرافی که در بستر این حکومت‌ها به وجود آمده بود مانند غلات، مقصره، واقفیه، صوفیه، خلق قرآن، معتزله و... نیز مبارزه می‌کرد.

رجبی ادامه داد: مبارزه آن حضرت گاهی مستقیم بود و با جهاد تبیین و بیانات صریح و روشنگرانه خود، تفکرات و عقاید انحرافی آن‌ها را نقد و باطل می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: از آثار ماندگار و ارزشمند امام هادی(ع) زیارت جامعه کبیره است که متقن‌ترین متن در امام‌شناسی و دارای مضامین بسیار عالی است که در پاسخ به خواسته یکی از ارادتمندان اهل بیت(ع) صادر شده است.

وی تصریح کرد: علامه مجلسی می‌نویسد: «این زیارت، صحیح‌ترین زیارت‌ها از جهت سند و فراگیرترین آن‌ها نسبت به ائمه (ع) است و در مقایسه با دیگر زیارت‌ها از فصاحت، بلاغت و منزلت بیشتری برخوردار است».

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر