logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۴۸۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

نخستین جرقه‌های انقلاب اسلامی از شهید نواب صفوی آغاز شد

نخستین-جرقه‌های-انقلاب-اسلامی-از-شهید-نواب-صفوی-آغاز-شد
امام جمعه قیدار گفت: نخستین جرقه‌های قیام امام و انقلاب اسلامی از حرکت انقلابی شهید نواب صفوی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار با اشاره به27 دی‌ماه شهادت نواب صفوى، طهماسبى، واحدى و ذوالقدر از فدائيان اسلام در سال 1334 اظهار کرد: مجاهد خستگی ناپذیر و عالم متعهد شهید نواب صفوی از عالمان نادری است که در تاریک‌ترین و پر خفقان‌ترین دوران کشور ایران و غربت جهان تشیع، مثل ستاره ای درخشید و به جهاد و مبارزه و جان فشانی در راه حق همت کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آن عالم وارسته برای از بین بردن آلودگی‌ها، فساد و بی‌بند و باری از جامعه اسلامی، به همراه عده ای از بنده گان مخلص حرکتی را آغاز کرد که نخستین جرقه‌های قیام امام و انقلاب اسلامی از آن حرکت انقلابی آغاز شد و خون این شهید و شهدای فدائیان اسلام بود که به نهضت انقلاب اسلامی منتهی شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از این شهدای گرانقدر شهید مظفر ذوالقدر است که از افتخارات شهرستان خدابنده از شهر کرسف است،وقتی که شهید نواب صفوی برای یارانش صحبت می‌کند که حسین علاء نخست وزیر وقت در رأس تهاجم به اسلام و قرآن و ملت مسلمان ایران قرار گرفته و بناست در پیمان منطقه ای خاور میانه که بعدا به پیمان نظامی و اقتصادی سنتو مشهور شد شرکت کند و این پیمان برای کشور های مسلمان به ویژه ایران آثار مادی و معنوی شومی را به همراه دارد و این شخص مهدور‌الدم است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شهید مظفر علی ذوالقدر بر این عملیات اعلام آمادگی می‌کند و شهید نواب از ایشان سئوال می‌کند آماده شهادت هستی ؟ اشک بر گونه‌هایش جاری می‌شود و می‌گوید با کمال اشتیاق می خواهم در راه خدا بمیرم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: روز عملیات این شهید بزرگوار کفنی که بر روی آن با رنگ قرمز شعارهایی نوشته بود پوشید و به سوی علاء شلیک کرد اما او کشته نشد و شهید ذوالقدر دستگیر شد و با دیگر همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر