logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۴۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

مؤلفه‌های غیرت دینی در سیره و زندگی شهید نواب صفوی خلاصه شده است

مؤلفه‌های-غیرت-دینی-در-سیره-و-زندگی-شهید-نواب-صفوی-خلاصه-شده-است
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان با بیان اینکه یکی از کسانی که به راستی مصداق بارز و روشنی از غیرت دینی را برای آیندگان می‌باشد شهید سید مجتبی نواب صفوی است گفت: مؤلفه‌های غیرت دینی در سیره و زندگی شهید نواب صفوی خلاصه شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم نصیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکهمقام معظم رهبری بارها از شهید نواب صفوی یاد کرده است گفت: بعد از آنکه مرحوم نوّاب از مشهد رفت، زیاد طول نکشید که شهید شد. شهادت او هم غوغایی در دلهای جوانانی که او را دیده و شناخته بودند، به وجود آورده بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ من مقوله‏های سیاسی را کاملًا می‏شناختم و دیده بودم؛ لیکن به مبارزه سیاسی به معنای حقیقی، از زمان آمدن مرحوم نوّاب علاقه‏مند شدم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان عنوان کرد: در سال ۱۳۳۲ که قضیه ۲۸ مرداد پیش آمد کرد، من کاملاً در جریان سقوط مصدّق و حوادث آن روز بودم؛ یعنى من خوب یادم است که اوباش و اراذل، در مجامع حزبى که به دولت دکتر مصدّق ارتباط داشتند، ریخته بودند و آن‌جاها را غارت مى‌کردند. این مناظر، کاملاً جلوِ چشمم است!

حجت الاسلام نصیری ابراز کرد: این روزها، همچنین یادآور یکی از روزهای تلخ این ملت در سال‌های دهه‌ی سی است که آن، شهادت فداییان اسلام است.

وی گفت: زمانی  که خبر شهادت این جوانان مخلص و مؤمن و پاکباز به مشهد رسید، فراموش نمی‌کنم. در بین طلاّب جوان حوزه‌ی مشهد، در آن مدرسه‌ای که ما بودیم، هیجان عجیبی پیدا شد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان تاکید کرد: علّت هم این بود که سال قبل یا دو سال قبلش، مرحوم نوّاب صفوی، این جوان مؤمن روحانی، در همین مدرسه که اتّفاقاً اسم مدرسه، مدرسه‌ی نوّاب بود آمده و سخنرانی کرده، نماز جماعت اقامه نموده و غوغایی از شور و هیجان به وجود آورده بود که تأثیرات او بر روحیه‌ی طلاب، در هنگام شهادتش ر نشان می‌دهد.

حجت الاسلام نصیری ابراز کرد: جامعه‌ی آن وقت، ازشناسایی و معرفی افرادی مانند شهید نواب صفوی و اقدامات آن‌ها غافل بود و شهید نواب صفوی و گروه‌های فدائیان اسلام را به عنوان چند نفری که فقط بلدند گلوله‌ای از دهانه‌ی اسلحه‌ای خارج کنند و به سینه‌ی کسی بنشانند، معرفی می‌کردند.

وی ابراز کرد:  حتّی بزرگان آن دستگاه جبّار منحوس که خودشان مظهر اوباشگری و چاقوکشی و الواطی بودند و جزو افرادی به‌شمار می‌رفتند که ارزش نداشتند از آنها یاد شود، به عنوان یک انسان تربیت یافته، به این جوانان مؤمنِ صالحِ پاکبازِ مخلصِ و بی‌طمع و بی‌اعتنای به دنیا و به زخارف دنیا، چاقوکش می‌گفتند! بعضی از مردم نیز همین‌طور می‌شناختند و باور می‌کردند و بعضی‌ها هم باور نمی‌کردند و برخی دیگر هم غافل بودند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان زنجان تاکید کرد: اگرچه شاید آن زمان، آمادگی لازم نبود که بخواهند آنچه را که می‌گفتند همان حکومت اسلامی بود بر سرِ پا کنند. برای این کار، یک حرکت عمومی در دراز مدّت لازم بود؛ لیکن سخنان گروه فدائیان اسلام  در بین فریادها و عربده‌های مستانه‌ی دشمنانشان گم شد.

حجت الاسلام نصیری تصریح کرد:  گروه فدائیان اسلام  مردمانی بودند که واقعاً جوانانی بودند که به خدا ایمان آوردند و از روی اخلاص، در راه حاکمیت معارف و احکام نورانی اسلام تلاش کردند و در مقابل ظلم و فساد ایستادند تا شهید شدند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر