logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۴۸۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تاکید کرد:

اجراي صحيح قانون و امانت‌داری از مهمترین وظایف مجریان انتخاباتی

اجراي-صحيح-قانون-و-امانت‌داری-از-مهمترین-وظایف-مجریان-انتخاباتی
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: وظيفه اصلي مجريان انتخابات، اجراي صحيح قانون و امانت‌داري است و در این راستا همه باید تمام توان و تلاش خود را براي برگزاري انتخاباتي سالم، قانونمند و باشكوه بكارگیرند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابوالفضل رفیعی شامگاه امروز در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان گفت: وظيفه اصلي مجريان انتخابات، اجراي صحيح قانون و امانت‌داري است و در این راستا همه باید تمام توان و تلاش خود را براي برگزاري انتخاباتي سالم، قانونمند و باشكوه بكارگیرند.

بیشتر بخوانید

 رفیعی همچنین گفت: همه دستگاه‌ها بر اساس قانون، تلاش در میدان انتخابات را یک تکلیف بدانند تا مشارکتی که در کلام رهبرمعظم انقلاب آمده، محقق شود.  

وی با بیان اینکه زمان تبلیغات انتخابات برای داوطلبان از سوم الی ساعت ۸ صبح روز دهم اسفند ماه در نظر گرفته شده و هرگونه تبلیغات در خارج از این زمانبندی ممنوع است، خطاب به مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد: طبق ماده ۷۴ قانون انتخابات ؛ استفاده از امکانات و اموال دستگاه‌های قانون مدیریت خدمات کشوری برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی در غیر از موارد مجاز در این قانون ، ممنوع و مرتکب به مجازات جرم سوءاستفاده از اموال و امکانات دولتی محکوم می‌شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان افزود: تخلفات انتخاباتی در هر دو بخش داوطلبان و دستگاه‌ها توسط نهادهای نظارتی قانونی بررسی و پیگیری می‌شود.

رفیعی به ثبت شعب اخذ رای در سامانه جامع انتخابات کشور اشاره کرد و گفت: فرمانداران بایستی تا یازده بهمن ماه اطلاعات مربوط به شعب اخذ رای حوزه های انتخابیه را در سامانه جامع انتخابات ثبت کنند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش عوامل اجرایی از ماه های گذشته به صورت برنامه مشخص مورد توجه قرار گرفته است، گفت: آموزش عوامل اجرایی در حوزه های انتخابیه در حال پیگیری است، تا با افزایش مهارت و کارایی و رفع نقاط ضغف، اجرای انتخابات با کیفیت بالا رقم خورد. 

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه بررسی وضعیت آنتن دهی شعب اخذ رای با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در حال انجام است افزود: تدارکات لازم برای اعزام شعب سیار به مناطق صعب العبور نیز اندیشیده شده است.

رفیعی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت جوانان بوِیژه دانش آموزان رای اولی در امور اجرایی انتخابات و شعب اخذ رای گفت: حضور دانش‌آموزان و نسل جوان در امور اجرایی انتخابات در زمینه مشارکت حداکثری موثر خواهد بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر