logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۴۸۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مشارکت در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور از ضروریات است

مشارکت-در-انتخابات-برای-تعیین-سرنوشت-کشور-از-ضروریات-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یکی از اساسی‌ترین مسائل است گفت: روز شمار انتخابات شروع شده و طبق فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت در انتخابات یکی از اساسی‌ترین مسائل است و حضور مردم برای پیشرفت و صیانت کشور لازم است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه گفت: روز شمار انتخابات شروع شده و طبق فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت در انتخابات یکی از اساسی‌ترین مسائل است. 

بیشتر بخوانید
وی تاکید کرد: حضور مردم برای پیشرفت و صیانت کشور لازم است هر کس با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی مخالفت کرده است.
امام جمعه ماهنشان اذعان کرد:  هیچکس حاضر نیست در کشتی که خود در آن سوار است، آن را سوراخ کند.
وی مطرح کرد: مخالفت با انتخابات و عدم شرکت در آن یعنی سوراخ کردن کشتی که خود در آن سوار است.
وی افزود: از مسئولین می‌خواهیم مردم را در صحنه نگه دارند و مقدمات حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم نمایند.
امام جمعه ماهنشان ادامه داد: تمام کشورهای ممالک اسلامی کنوانسیون نسل‌کشی اسلامی را امضا کرده‌اند و یک ممنوعیت بین‌المللی وجود دارد. 
وی مطرح کرد: ممنوعیت این است که هیچکس حق ندارد نسل‌کشی کند مثل پیمان مودت اما الان در فلسطین نسل‌کشی می‌شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه حتی یک دولت اسلامی به محکمه بین‌المللی شکایت نکرد اما آفریقای جنوبی با وجود کمترین تعداد مسلمان به محکمه بین‌المللی شکایت کرد.
حجت‌الاسلام علی اکبری ابراز کرد: آفریقای جنوبی بیان کرد من هم عضو هستم و اسرائیل هم عضو است، پس تراضی وجود دارد و قید فوریت را زده است.
وی افزود: آفریقای جنوبی گرفتار آپارتاید شده بود و قانون اجازه داده بقیه اعضا هم دلیل ارائه دهند.
امام جمعه ماهنشان اظهار داشت:  ادله و برهان‌هایی که آفریقای جنوبی ارائه داده به همه جهان ثابت کرد که رژیم صهیونیستی دست به کشتار جمعی و پاکسازی نژادی مردم فلسطین در نوار غزه زده و اسرائیل را رسوا نمود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: حملات نظامی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیداً محکوم می‌کنیم.
وی تاکید کرد: آن را اقدامی خودسرانه و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض آشکار قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل می‌دانیم.
وی ادامه داد: از جامعه جهانی و مسلمانان عالم می‌خواهیم با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه از گسترش جنگ بی‌ثباتی و نا‌امنی در منطقه جلوگیری نمایند.
امام جمعه ماهنشان عنوان کرد:  این تجاوز آمریکا به یمن ثابت کرد که این کشور در همه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دست دارد.
وی بیان کرد: نسبت به برگزاری ضعیف سی‌امین اجلاس سراسری نماز در استان زنجان انتقاد داریم و درخواست عزل و برکناری مسئول نماز استان را داریم.
وی اظهار داشت: همزمان برگزاری و هم سیستم صوتی نامناسب بود و اجلاس سراسری تحت پوشش سفر استانی رئیس جمهور قرار گرفت.
وی تاکید کرد: باید تمام مسئولین امر که مدیریت ضعیف داشتند مورد مواخذه قرار بگیرند اگر مدیریت، صحیح انجام می‌گرفت می‌توانست برکات معنوی زیادی داشته باشد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن تبریک حلول ماه رجب خاطر نشان کرد: ماه رجب برای اهل ایمان بهار معنویت و ماه ریزش رحمت الهی است.
وی تصریح کرد: سعی کنیم از فرصت معنوی این ماه استفاده کنیم و روزه، نماز،  استغفار و زیارات در این ماه بهره گیریم.
 وی هم همچنین ضمن تبریک روز ولادت امام باقر(ع) گفت: عصر امامت، امام باقر‌(ع) عصر نورانی شیعه بود که امام به مبارزه با تحریف و اعتلا بخشی به تشکیلات شیعه پرچم‌دار اتحاد امت اسلامی بود.
امام جمعه ماهنشان افزود: دوشنبه سوم رجب شهادت امام هادی(ع) را تسلیت عرض می‌نمایم.
وی تصریح کرد: ۲۶ دی فرار شاه ملعون در سال ۵۷ می‌باشد، فرار شاه از کشور علت پیروزی انقلاب نبود، اما فرار او گام مهمی در تقویت مبارزات مردم انقلابی ایران و تضعیف حامیان رژیم بود.
وی عنوان کرد: این پیروزی در تحولات مهمی ریشه داشت که بسیار پیش‌تر از آن آغاز شده بود و فرار شاه یک عبرت بزرگی برای خائنین به کشور و دلباختگان به آمریکا و غرب می‌باشد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: ۲۷ دی شهادت نواب صفوی از فدائیان اسلام در سال ۱۳۳۴ را گرامی می‌داریم.
وی تاکید کرد:  شهید نواب طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما بودند و اثر گذاری مستقیم بر یاران حضرت امام خمینی (ره) داشتند.
وی تصریح کرده: علت اصلی محرومیت و کم برخورداری شهرستان ماهنشان راه‌های مواصلاتی این شهرستان می‌باشد، از مسئولین استانی و کشوری درخواست دارم نسبت به راه‌های شهرستان عنایت ویژه داشته باشند.
امام جمعه ماهنشان مطرح کرد: تا این شهرستان هم در جذب سرمایه‌گذار، صنایع، کارخانجات و غیره بتواند با شهرستان‌های دیگر برابری کند.
وی اظهار داشت: جذب بودجه‌های ملی در دو بانده و عریض نمودن راه مرکز شهرستان لازم می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر