logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۴۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

خون شهدای فدائیان اسلام بود که به نهضت انقلاب اسلامی منتهی شد

خون-شهدای-فدائیان-اسلام-بود-که-به-نهضت-انقلاب-اسلامی-منتهی-شد
امام جمعه قیدار گفت:خون شهدای فدائیان اسلام بود که به نهضت انقلاب اسلامی منتهی شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ایام اعتکاف اظهار کرد: از اعمال بسیار مبارک این ماه که در جامعه به ویژه در بین جوانان رونق گرفته است، آئین معنوی اعتکاف است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این سنّت حسنه از برجسته‌ترین و مهمترین توصیه‌های دینی است. این مراسم عبادی، کمال بندگی و خضوع انسان در پیشگاه ربوبی را برای فرشتگان به نمایش می‌گذارد و معارف فراوانی را، همچون احکام، اسرار، فضایل و آثار معرفتی و تربیتی فردی و اجتماعی، در خود جای داده است.

امام جمعه قیدار به لیله الرغائب نیز اشاره کرد و گفت: یکی از فرصت‌های طلائی در ماه رجب شب لیله الرغائب یعنی شب آرزوهاست که شب اولین جمعه ماه رجب است.

وی به دیدار مردم قم با مقام معظ رهبری در سالروز قیام 19 دی نیز اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در این دیدار، اثبات قدرت نقش آفرینی مردم در حوادث بزرگ، را از  درس‌های ماندگار قیام ۱۹ دی بر شمردند و فرمودند:" این درس بزرگ را، امام بزرگوار در سالهای ۴۱ و ۴۲ با حرف و عمل به ملت آموخت و نشان داد که حضور مردم در میدان معجزه آفرین است".

امام جمعه قیدار ادامه داد: تکیه بر توده‌های مردم، انتخاب راهبردی امام در قبال روش‌های رایج سیاسی بود، امام در ۱۲ خرداد ۴۲ در فیضیه به میدان آمد، مردم را هم به میدان آورد و پرچم را بدست آنها داد که قیام مردم در ۱۵ خرداد ۴۲ در تهران، قم و ورامین و شهرهای دیگر، پاسخ ملت به این دعوت بود.

وی با اشاره به استقامت مردم غزه افزود: غزه، مصداقی عینی قدرت عظیم مردم است، گروه کوچکی از مردم در زمینی کوچک، آمریکا با آن همه ادعا و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را با قدرت صبر و ایستادگی خود، عاجز کرده‌اند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد که پیروز این میدان، مقاومت فلسطین است و آنکه شکست خواهد خورد، رژیم خبیث و ملعون صهیونیستی است که امروز این پیش‌بینی در حال تحقق است.

وی افزود: از نشانه‌های شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی پس از حدود ۱۰۰ روز جنایت، این است که آنها گفته بودند حماس و مقاومت را از بین می‌بریم و مردم غزه را منتقل می‌کنیم که نتوانستند و امروز مقاومت، زنده و سرحال و آماده است، در حالی که رژیم صهیونیستی، خسته و سرافکنده و پشیمان است و داغ باطل جنایتکار به پیشانی آن خورده است.

حجت الاسلام موسوی به اول رجب سالروز ولادت با سعادت امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) بنیادهای تفکر شیعی را تحکیم و به تشیع چهار چوب بخشید و دانشگاه بزرگی تاسیس کرد و در آن دانشگاه، دانشمندان برجسته‏اى را در رشته‏‌هاى گوناگون معارف چون فقه، حدیث، تفسیر و دیگر شاخه‏‌هاى علوم اسلامى به صورت تخصصی تربیت کرد.

وی افزود: بزرگترین مشکل عالم، محرومیت جامعه بشری از کسانی است که علم را مستقیما از خدا می‌گیرند و شکافنده علوم هستند.

امام جمعه قیدار به سوم رجب سالروز شهادت امام هادی(ع)نیز اشاره کرد و بیان داشت: وقتی روز شهادت یا ولادت امام هادی(ع) فرا می‌رسد دو یادگار بسیار ارزشمند این همام بیشتر به ذهن می‌آید یکی زیارت جامعه کبیره و دیگری زیارت غدیریه که هر دو اثر گرانقدر در رابطه با امام شناسی است و یک دوره کامل امام شناسی است.

وی به27 دی‌ماه شهادت نواب صفوى، طهماسبى، واحدى و ذوالقدر از فدائيان اسلام در سال 1334 نیز اشاره کرد و گفت: مجاهد خستگی ناپذیر و عالم متعهد  شهید نواب صفوی از عالمان نادری است که در تاریک‌ترین و پر خفقان‌ترین دوران کشور ایران و غربت جهان تشیع، مثل ستاره ای درخشید و به جهاد و مبارزه و جان فشانی در راه حق همت کرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: آن عالم وارسته برای از بین بردن آلودگی‌ها، فساد و بی بند و باری از جامعه اسلامی، به همراه عده ای از بنده گان مخلص حرکتی را آغاز کرد که نخستین جرقه‌های قیام امام و انقلاب اسلامی از آن حرکت انقلابی آغاز شد و خون این شهید و شهدای فدائیان اسلام بود که به نهضت انقلاب اسلامی منتهی شد.

وی افزود: یکی از این شهدای گرانقدر شهید مظفر ذوالقدر است که از افتخارات شهرستان خدابنده از شهر کرسف است،وقتی که شهید نواب صفوی برای یارانش صحبت می‌کند که حسین علاء نخست وزیر وقت در رأس تهاجم به اسلام و قرآن و ملت مسلمان ایران قرار گرفته و بناست در پیمان منطقه ای خاور میانه که بعدا به پیمان نظامی و اقتصادی سنتو مشهور شد شرکت کند و این پیمان برای کشور های مسلمان به ویژه ایران آثار مادی و معنوی شومی را به همراه دارد و این شخص مهدور الدم است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شهید مظفر علی ذوالقدر بر این عملیات اعلام آمادگی می‌کند و شهید نواب از ایشان سئوال می‌کند آماده شهادت هستی ؟ اشک بر گونه‌هایش جاری می‌شود و می‌گوید با کمال اشتیاق می خواهم در راه خدا بمیرم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: روز عملیات این شهید بزرگوار کفنی که بر روی آن با رنگ قرمز شعارهایی نوشته بود پوشید و به سوی علاء شلیک کرد اما او کشته نشد و شهید ذوالقدر دستگیر شد و با دیگر همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر