logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۴۴۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر:

مادران شهدا اسوه بصیرت و ولایت‌مداری هستند

مادران-شهدا-اسوه-بصیرت-و-ولایت‌مداری-هستند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: مادران شهدا همچون حضرت ام‌البنین (س) در راه حمایت از امام زمانشان فرزندان خویش را به قربان‌گاه الهی فرستادند و همچون حضرت‌شان دم بر نیاوردند، امیدواریم همه ما بتوانیم قدردان مادران شهدا باشیم و بصیرت و ولایت‌مداری را از آنها بیاموزیم.

 حجت‌الاسلام داوود شجاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: خداوند متعال در عالم خلقت برای موجودات شئونی در نظر گرفتند، هر مخلوقی، انبیاء الهی و ائمه معصومین علیهم السلام و به همین منوال را اثرگذاری و جایگاهی دادند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: قابل توجه‌ترین جایگاه‌ها را خداوند بر والدین مقرر داشتند و اطاعت ایشان را بعد از اطاعت الهی دانستند و جالب‌تر اینکه مقام مادر در عالم حتی از پدر بالاتر قرار داده شده است، شاید در نگاه سطحی درک چنین مسأله برای عده‌ای دشوار بیاید ولی وقتی انسان طول تاریخ را نظاره می‌کند بخوبی می‌تواند جایگاه زنان و مادران را درک کند.

حجت‌الاسلام شجاعی تصریح کرد: از آیات الهی، روایات و وقایعی که اتفاق افتاده است که بانوان، از صدر اسلام زنانی همچون ثمیه، حضرت فاطمه، حضرت ام البنین، مادر وهب (سلام الله علیها) و سال‌های اخیر مادران و همسران و دختران شهدا هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حریم اهل بیت علیهم نقش‌های اساسی داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: اگر در جنگ تحمیلی مادران و همسران شهیدان ایمان و ایستادگی و روشن‌بینی خود در قبال اثرات جنگ و فداکاری‌های جوانان و مردان را نشان نمی‌دادند، جنگ پیروز نمی‌شد.

این مسئول اظهار داشت: وقتی تاریخ انقلاب را انسان مورد دقت قرار می‌دهد حرکت زنان و بهترش اینست اولین حرکت از جانب زنان جامعه در راستای حفظ ایمان و اعتقاد خود و جامعه صورت می‌پذیرد.  

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: اینچنین است نقش مادران خصوصاً مادران شهدا که فرزندان خود را برای حمایت از دین و نظام الهی تربیت کردند و خود حاصل عمرشان را عازم میدان نبرد کردند، ما مدیون مادرانی هستیم که با گذشت سال‌ها هنوز چشم به راه فرزندانشان خیره به راه مانده‌اند.

وی بیان داشت: مادران شهدا همچون حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) در راه حمایت از امام زمانشان فرزندان خویش را به قربان‌گاه الهی فرستادند و همچون حضرتشان دم بر نیاوردند و در مقابل امام زمانشان جز افتخار برای انجام وظیفه چیزی نبود و امیدواریم همه ما بتوانیم قدردان مادران شهدا باشیم و بصیرت و ولایتمداری را از آنها بیاموزیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر تصریح کرد: نقش مادر در زندگی انسان اینچنین است که رسول گرامی اسلام فرمودند؛ «الجنه تحت اقدام الامهات»، بهشت زیر پای مادران است و راه رسیدن به خدا و بهشت برین در دستان مادران است.

وی افزود: بخشی از نقش و جایگاه زنان در نگاه الهی این موارد است، جامعه ما خصوصاً بانوان باید در این راستا دقت و تأمل بیشتری کنند تا واقعیت نگاه اسلام را به خودشان بصورت کامل درک کنند تا خدایی نکرده در گذر زمان تحت تأثیرات القائات و توهمات دشمنان قرار نگیرند، چون که علت اصلی انحرافات فردی و اجتماعی غالباً از عدم شناخت دقیق است، انشاالله که مورد توجه حضرت ام‌البنین سلام الله علیها باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر