logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۴۸۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

حضور رئیس جمهور در بین مردم مصداق مهم مردمداری است

حضور-رئیس-جمهور-در-بین-مردم-مصداق-مهم-مردمداری-است
امام جمعه خرمدره گفت: حضور رئیس جمهور در بین مردم، نه پوپولیسم که بلکه یک ضرورت بوده و مصداق مهم مردم‌داری و توجه به مردم است که البته این حضور باید به نتایج ملموس در زندگی مردم منتهی شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم‌‌، گفت: همانگونه که رهبر عزیزمان اشاره کردند، قیام مردمی 19 دی و سقوط رژیم پهلوی در پی آن‌، نشان از عظمت جایگاه مردم دارد. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: بر همین اساس بود که امام تکیه به قدرت توده‌های مردم داشتند و حضور رئیس جمهور در بین مردم، نه پوپولیسم که بلکه یک ضرورت بوده و مصداق مهم مردم‌داری و توجه به مردم است که البته این حضور باید به نتایج ملموس در زندگی مردم منتهی شود. 

امام جمعه خرمدره گفت: دشمن در تلاش است با غیر مهم نشان دادن جایگاه مردم از سویی و غیر مؤثر جلوه دادن حضور آن‌ها در صحنه و مأیوس کردن مردم از نتیجه حضور و ترساندن از دشمنان از سوی دیگر، حضور آن‌ها را کم رنگ کند، این در حالی است که دشمنان نظام حضور چند نفر فریب خورده و قلیل در اغتشاشات را به عنوان حضور مردم تلقی کرده و از آن حمایت می‌کنند. 

وی با اشاره به راهکار خنثی‌سازی توطئه دشمنان به اینکه قطعاً عدم اعتماد مردم به دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از سویی و تلاش برای خدمت صادقانه به مردم از راهکارهای مهم خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است، گفت: همچنانکه افزایش عرصه‌های نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف مانند همکاری اطلاعاتی با نهادهای امنیتی، عامل پیشگیری از بسیاری از حوادث مانند حادثه تروریستی کرمان است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در ادامه با اشاره به نقش مهم مردم در نظام اسلامی، بیان کرد: انتخابات اصلی‌ترین عرصه حضور مردم برای ماندگاری و رشد نظام اسلامی است که در طول 45 سال گذشته از برگ‌های زرین نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. 

توجه به مسئولیت متقابل انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در انتخابات، می‌تواند موجب آثار مثبت و شیرینی انتخابات شود. 

با اشاره به ویژگی‌های لازم کاندیداهای انتخابات، همانطور که امام خامنه‌ای تأکید دارند، انتخابات مظهر تحول آفرینی است؛ تحول آفرینی انتخابات در گرو کاندیداهایی با قدرت ایجاد تحول است. تحول آفرینی مثبت و فعالانه در چارچوب آرمان‌های نظام و اعتقادات دینی مردم، یکی از ویژگی‌های مهم کاندیداهاست که باید در فرایند انتخاب مورد توجه جدی قرار گیرد. 

وی در ادتمه اذعان کرد: همانطور که حضرت آقا تأکید کردند و بنده در جلسات گذشته عرض کردم؛ کشف حجاب یک پروژه و برنامه از سوی غربی‌ها بود که البته با همکاری برخی روشنفکرنمایانی انجام شد که هنوز چهره آن‌ها برای مردم آشکار نشده است. 

امام جمعه خرمدره بیان کرد: جوانان اهل رسانه به ویژه جوانان شهرستان خرمدره، چهره واقعی چنین روشنفکرنمایان را به مردم نشان دهند.

وی ادامه داد: تأکید حضرت آقا بر پروژه بودن بی‌حجابی، دستور به مسئولان کشور هم هست که برای شکست این پروژه اقدام جدی انجام دهند. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: بخش مهمی از مشکل حجاب مربوط به نبود متولی در حوزه پوشاک بانوان است. لباس‌هایی که در جامعه تولید می‌شود، شرم آور است؛ مسئولان باید پاسخگوی وضعیت تولید لباس مبتنی بر عفت، حیا و حجاب باشند. لباس یک پدیده اجتماعی است و نماد حیا، عفت و حجاب است و یا نمادی از بی‌عفتی، بی‌حیایی و بی‌حجابی است. برخی روشنفکرنمایان با دیدگاه‌ اباحه‌گرایی و از جمله قطع ارتباط بین حجاب و عفاف به دنبال استحاله در عقاید مردم هستند. 

وی افزود: کارگروهی قبلاً در مورد پوشاک تشکیل شد که دغدغه چندانی از دین نداشت و بیشتر مدهای تشریفاتی طراحی کردند.

وی در ادامه به نقل نیویورک تایمز از مقامات آمریکایی و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی؛ اشاره کرد و گفت: رژیم در حال خالی کردن عرصه و ادامه حملات هدفمند با هدف تخریب اهداف معین و ترور رهبران حماس است. هر کس که خوی وحشی‌گری رژیم را می‌شناسد، می‌داند که این اقدام نه از روی رغبت و اقتدار، که از سر ناچاری و ضعف است. 

شاهد آن که بلینکن سفرهای دیپلماتیک خود را به کشورهای تأثیرگذار در حماس شروع کرده است؛ سابقه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر زمانی که احساس ضعف می‌کند؛ مسیر دیپلماتیک را شروع می‌کنند؛ و از طرفی تلاش می‌کنند جنگ را به منطقه گسترش دهند. مانند درگیر نمودن آمریکا در عراق، سوریه، دریای سرخ و ....

امام جمعه خرمدره افزود: به هر حال رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکارش می‌دانند که حمله به غزه، با آشکار کردن باطن کریه خود، قدرت فریب افکار عمومی را از دست داده است. همچنانکه که با ورود لیبی به نقش‌آفرینی علیه رژیم و تنظیم شکایت بین المللی علیه و آن و منع از لنگرگیری کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، امید اقتصادی این رژیم را بعد از ناامنی در دریای سرخ توسط حزب الله یمن و مقاومت عراق، از دریای مدیترانه و جبل الطارق از بین برده است. همچنانکه دور زدن جبل الطارق به فرض عدم ورود لیبی به جنگ، با افزایش ده‌ هزار کیلومتری مسیر دریایی ( ده تا چهارده روز)، هزینه‌های رژیم را به شدت افزایش می‌دهد. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به نقش‌آفرینی داعش گفت: هدف اصلی از تشکیل داعش به اذعان هیلاری کلینتون، تضعیف مقاومت و به حاشیه امن بردن رژیم اشغالگر بود. این در حالی است که امروز داعش با عملیات تروریستی در ایران و سایر کشورهای منطقه، تبدیل به یار کمکی اسرائیل شده است که همین مسئله، دلیل و نشانه دیگری است از ناکامی‌های صهیونیزم منطقه‌ای و بین المللی و بروز آن یعنی اسرائیل. البته حملات داعش نسبت به ایران اهدف چند وجهی زیر سؤال بردن قدرت بازدارندگی ایران و القای ناامنی در جزیره امن منطقه، وارد کشور به جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی و از دست دادن جایگاه مدیریت کلان منطقه، که البته بعضی سهل اندیشان به ظاهر دوست هم به دنبال آن هستند؛ و به تبع آن تأثیرگذاری منفی بر انتخابات آینده، که نقطه قوت و اقتدار ایران اسلامی به شمار می‌رود، از اهداف حملات تروریستی داعش در ایران است که البته بخش عمده آن خنثی شده است. 

وی در بخشی دیگر تاکید کرد: پیام حضرت آقا به اجلاسیه نماز، مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد. 

امام جمعه خرمدره با انتقاد از طرح‌های بدون پشتوانه اقتصادی مانند افزایش قیمت حاشیه‌ای خودرو و تولد یک شبه 120 هزار خودرو و گران‌تر کردن اینترنت گران؛ آن هم با یک بهانه به نام افزایش کیفیت، گفت: البته افزایش قیمت بدون رعایت شرط، آن هم در آستانه انتخابات و البته سال نو، نشان از عدم دغدغه برخی مسئولان اقتصادی نسبت به وضع اقتصادی مردم و یا عدم درک درست از وضع اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر