logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۴۷۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر در گفتگو با موج‌رسا:

اقتدار جبهه مقاومت از مکتب شهید سلیمانی است

اقتدار-جبهه-مقاومت-از-مکتب-شهید-سلیمانی-است
رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی همان انقلاب اسلامی، باور و اعتقاد به ولایت، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و استبداد بود گفت: اقتدار جبهه مقاومت از مکتب شهید سلیمانی است.

سیاوش طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری نباید به شهید سلیمانی به عنوان یک فرد نگاه کرد، باید به حاج قاسم به چشم یک راه و یک مدرس درس آموز نگاه کنیم گفت: مکتب شهید سلیمانی همان انقلاب اسلامی، باور و اعتقاد به ولایت، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و استبداد بود. شهادت سردار دل‌ها  وفاداری به نظام را به مثابه‌ی یک ارزش، پررنگ کرده و منجر به تقویت و ترویج گفتمان محور مقاومت در جامعه شده است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی وهم رزمان شهیدش را تسلیت عرض می‌کنیم و  شهدای عزیز با نثار جان و خونشان ، باعث حفظ اسلام و انقلاب و میهن عزیزشان شدند، لذا باید قدردان و ادامه دهنده‌ی راه این بزرگواران باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر عنوان کرد: شهادت شهید سلیمانی درخت مقاومت و ایستادگی را سیراب کرده و منجر به وحدت و اتحاد در کشور و تاثیر گذار در جهان اسلام شد.

طاهری ابراز کرد: مقاومت اسلامی در برابر ظلم ، تجاوز واشغالگری ، دین ستیزی ، سلطه استکبارومتحدان آن شکل گرفت. همواره عدالت محوری، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم از مولفه‌های محورمقاومت بوده است.

وی گفت: به تعبیر مقام مغظم رهبری از نقشه‌های دشمنان این است که فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی را به نظام جمهوری اسلامی ایران اعمال نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر تاکید کرد: مردم باید از جریان سلطه و زورگویی‌های ظالمانه آن‌ها کاملا آگاهی و بصیرت داشته باشند. از اهداف خصمانه آمریکائی‌ها و غربی‌ها بر علیه ما این است که از بستر جامعه ما همواره انقلاب زدایی کنند تا دست آوردهای با شکوه انقلاب اسلامی و نظام به حاشیه برود.

طاهری تاکید کرد: به عنوان راه حل، همواره از نگاه مقام معظم رهبری مرزبندی ایران و غرب تاکید شده است. مقاومت اسلامی در برابر ظلم ، تجاوز و اشغالگری ، دین ستیزی ، سلطه استکبار و متحدان آن شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: از این رو رابطه نظام سلطه و متحدان آن‌ها بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بهره گیری از مقوله‌هایی نظر تحریم، نفوذ، فشار روانی و اقتصادی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر تصریح کرد: از نگاه شهید سلیمانی همواره باید بر چالش‌های بی ثبات کننده فائق آمد و با ریشه‌های ناامنی در کشور و منطقه مبارزه کرد. همواره نقش حیاتی سردار سلیمانی در ایجاد صلح و امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم تکفیری، دفع تهدیدات داعش از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مسلمان منطقه بسیار حائز اهمیت بوده است.

طاهری گفت: داشتن امنیت در کشو و منطقه و داشتن سرمایه‌ی انسانی و نیروهای متخصص و برخوداری از قابلیت‌های خاص ژئو پلیتیک جغرافیایی کشورمان به عنوان راهبردهای تاثیر گذار، می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی کشورمان را فراهم نماید.

وی ابراز کرد:  بنا براین حمایت از اقتصاد دانش بنیان، افزایش ارتباطات بین المللی با کشورهای منطقه حائز اهمیت است. گفتمان مقاومت شهید سلیمانی، همواره خنثی سازی تهدیدهای امنیتی در سطح ملی و منطقه‌ای بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر تصریح کرد: گفتمان شهید سلیمانی فراتر از جناح‌ها وگروه‌های سیاسی قابل تغییر و تحلیل است. از این رو از افق دید شهید سلیمانی نوعی وحدت و همدلی به عنوان یک راهبرد باید مد نظرباشد.

 طاهری تاکید کرد: شهید سلیمانی به راهبرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان هویت ملی و اسلامی در عمل و در حرف مومن و وفادار بود. لذا چنین اسوه و الگوئی برای همیشه می‌تواند به عنوان نمادی  از وحدت و همدلی معنا شود.

وی گفت: تاکید بر عنصر توان و اقتدار مردم برای پیشبرد در امور جامعه و تاکید بر اندیشه خود کفائی و استقلال، رمز موفقیت شهید سلیمانی در جهاد در کشورهای حوزه مقاومت بود.

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر تاکید کرد: در چارچوب مباحث الگو پردازی و اسوه حسنه، می‌توان از شهید سلیمانی به عنوان الگوی متعالی انسان ساز یاد کرد. چرا که گفتمان هویتی شهید سلیمانی مبتنی بر اخلاص و جهاد برای خداوند متعال بود.

طاهری عنوان کرد: بر این اساس شخصیت او را باید جهاد کننده در راه رضای پروردگار و فلسفه شهادت معنا نمود. از ویژگی‌های شخصیت او می‌توان به ایستادگی و مقاومت در برابر ستم و آزاداندیشی و مهربانی اشاره داشت.

وی گفت: از کارنامه‌ی فرماندهی و مدیریتی شهید سلیمانی در نیروی قدس، نقاط در خشان بسیاری یافت می‌شود که می‌توان به تقویت و ثبات محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، تقویت نیرو های مقاومت فلسطین ، حزب ا... لبنان و محور مقاومت سوریه و عراق اشاره داشت.

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر تصریح کرد: شهید سلیمانی هم در زمان حیاتش و هم بعد از شهادتش آمریکائی‌ها و جبهه استکبار را شکست داد. از شهید سلیمانی به عنوان قدرتمندترین و تاثیرگذارترین فرمانده نظامی غرب آسیا یاد می‌شود و استراتژی محور مقاومت و شهید سلیمانی همواره در خدمت متعالی کشورمان بود و عملیات طوفان الاقصی در راستای ایجاد مرحله آزادسازی فلسطین بنا شده بود.

طاهری گفت:  شهید سلیمانی همواره مسئله فلسطین و قدس عزیز را به عنوان یکی از محور های اصلی مقاومت معنا می‌کرد. نقش آفرینی اقدامات و تاثیرگذاری شهید سلیمانی در نبرد طوفان الاقصی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت:  از این رو حمایت از آرمان قدس و فلسطین در طول حیات فردی و سیاسی و نظامی شهید سلیمانی به عنوان بهترین  آرمان و اعتقاد و در سخنرانی‌ها و توصیه‌های مکرر او به وضوح دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان ابهر تاکید کرد: برخی از فرماندهان محور مقاومت فلسطین ، شهید سلیمانی را شهید راه قدس یاد می‌کنند و در تبیین حقانیت جبهه مقاومت این که شهادت شهید سلیمانی و همرزمانش درخت مقامت و ایستادگی را سیراب کرده و به عنوان سنبل پایداری در مقابل ظلم وستم در سطح جهان گسترش داد.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر